01 juli 2015

Udsigten fra min havestol

Siden jeg kom hjem til aften har jeg ikke flyttet mig mange meter fra min havestol. Her er saa stegendes hedt, at ti grader mindre stadig ville vaere rigeligt for at jeg synes vi har faaet flot sommervejr. Nyhederne er fulde af mere eller mindre sandfaerdige beretninger om den varmeste julidag nogensinde. Der blev maalt over 36 grader i Heathrow i dag, saa der er ingen tvivl om her er varmt. 


En veninde gav mig en flaske hjemmelavet hyldeblomstsaft, som hun anbefalde at blande med oeh.... soda water, hvad hulen hedder det paa dansk - danskvand (eller er det et bestemt maerke?)? Det var ingen ringe anbefaling!


Efter vi havde spist, ryddede jeg min enlige lille solbaerbusk. jeg vil skyde paa der var omkring 750g solbaer paa den ene lille, opstammede busk, som jeg koebte i Lidl sidste aar. Det var ingen ringe hoest - og et dejligt pillearbejde til terrassesidningen.


Jeg kan naesten ikke naenne at gaa ind og gaa i seng. Det er en af de eneste aftener vi har haft lejlighed (og vejret!) til at sidde paa terrassen i aar. Her er en let brise og omkring 24 grader. Min elskede ser en dokumentar paa sin iPad, mens jeg blogsurfer lidt og nyder stearinlysets skaer. Vi faar overnattende gaester en weekendstid om tre uger. I den weekend vil jeg gerne bestille saadan noget vejr igen - jeg har allerede bestilt lidt roedvin, som kan nydes ved samme lejlighed. (",)

8 kommentarer:

Eva sagde ...

Det lyder skønt. Vi har også endelig fået sommer, - omend den er knap så varm. Men dejligt er det.

Rose sagde ...

Skøn sommerstemning hos dig - Ja man ku næsten ikke tro det var sandt med den varme ;) Men godt man ikke var i Heathrow! Sikken solbær høst, jeg har helt glemt at tjekke mine. Det må jeg vist se at få gjort! Nyd de kommende sommerdage :)

Annes indfald sagde ...

De skønne sommeraftener er belønningen efter en alt for varm dag. De skal nydes... Nattesøvn må vente til vinter!
Det er også pludselig blevet for meget sommer på en gang i DK. Så lidt sol først på dagen og skygge til det er passende udetemperaturer igen!

Bettys blog sagde ...

Det lyder skønt. Du skriver, så jeg næsten føler, jeg sidder der og sipper hyldeblomst-drink. Og mærker duften af solbær. ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Eva - mon ikke heden har naaet jer nu?

Rose - ud og tjek, solbaer kan man aldrig faa for mange af. :)

Anne - i dag har det vaeret helt perfekt. Dejlig solskin med en laekker brise.

Betty - det var ogsaa mere end almindeligt laekkert. :)

Karin sagde ...

Jeg nyder det er blevet sommer, kroppen og psyken har det meget bedre, det er kun energiniveauet der ikke følger med, der lige i middags varmen, den berømte siesta i det sydlige Europa kan fint finde vej til mig, hvis det var muligt at have de 25+ grader, stille vejr, dejlige lune aftner til ude hygge.
Wauh hvilken mængde solbær, sidder lige og nyder den sidste marmelade mad fra høsten i 2014.

Tina - omme i London sagde ...

Abildjyden - sommeren er skoen og jeg nyder den for fulde gardiner, men jeg er aldrig ked af at den er ovre, for saa kommer vinteren og jeg er og bliver vild med kulde og sne. :)

FUUR. sagde ...

Sommer her også, i rigelig mængde.
Jeg kan bedst med 23 -24 grader.
I weekenden var her 28 gr.
Det passer ikke til mig, nu kan vi ånde igen.
Haven har aldrig været flottere end lige nu.
Alt blomstrer, regn i aftes, det friskede op.