01 november 2014

Efteraarsvejr er edderkoppevejr

Efteraaret opfoerer sig ikke helt som et efteraar boer i aar; her er simpelthen usaedvanligt varmt! Det er saadan set laekkert nok, men jeg er nu ved at vaere klar til det bliver koldt og der evt. kommer lidt sne...


Vejrudsigten i dag gik ud paa at slaa en rekord, eller, saadan loed det i hvert fald paa vejrmaendene, som paastod vi skulle have den varmeste Halloween nogensinde. 


Ifoelge min telefon naaede vi paa 23 grader i dag, og i foelge vejrmaendene var det helt praecis 23.6 grader, saa en ny rekord er sat!


Jeg var heldig nok at have tid til en gaatur langs floden, i det fine vejr. Her er efteraarsferie i mange af skolerne i denne uge og alle steder vrimlede det med familier med boern i alskens udklaedninger. Naar det nu skulle vaere, saa var det den helt rigtige dag til saadan noget vejr.


Paa kontoret havde vi store kage-bage-dag i dag, arrangeret af nogen af mine kolleger. 'Kommer du ikke med en krydderkage' spurgte en i gaar, saa selvfoelgelig gjorde jeg det. Jeg tror nu der ville have vaeret nok uden, men, naar nu de spoerger saa paent. :)



Nogen havde bagt edderkopper i dagens anledning; jeg kan konstatere de smager ganske godt - saadan lidt mintagtigt!

2 kommentarer:

Eva sagde ...

Det er dejligt, men også lidt underligt med det lune vejr.
I skolen i fredags fik vi døde fingre med lidt betændelse ved neglene....., det smagte umiskendeligt som vanillekranse med en mandel som negl, lagt i lidt karamel.

FUUR. sagde ...

Jeg synes det er en velvoksen edderkop.
Jeg håber den smagte dig.
Jeg ved du "elsker" edderkopper.