31 marts 2014

Sommertid

Sommertiden er over os og beloennede os prompte med et par og tyve grader i dag, dog under en del skyer i eftermiddags. Min elskede havde et par aerinder over middag, saa jeg tog med ham, i haab om at han kunne lokkes med paa en lille udflugt bagefter.


Han er ikke saa svaer at lokke med, saa inden laenge stod vi oppe i Greenwich Park og kiggede paa daadyr og kronvildt. 'Den ser lidt sloej ud' bemaerkede bydrengen, som fluks blev belaert om at vinterfrakken er paa retur, derfor det forpjuskede udseende. 'ATCHU!' loed der fra det lille daadyr; den saa helt forskraekket ud... :)


Krondyrene var aabenbart ikke interesserede i at blive smittede, saa de holdt sig paa afstand i dag. Det var jeg ikke helt tilfreds med, men det var de helt og aldeles uinteresserede i!


Foraaret kom saa pludseligt i aar og ALT staar i fuldt flor. Jeg er saa aarstidsforvirret, for saa mange af de ting der staar i blomst nu burde foerst goere det om en 6-8 uger, hvis fotoalbummet er noget at doemme efter fra forrige aar.


De smaa blaa klokker har saa speciel en kuloer, at man skulle tro de havde staaet i frugtfarve, men med mindre de altid bliver vandet med frugtfarve, saa maa jeg gaa ud fra de virkelig har saa hvas en kuloer. Jeg har en ide om at alt det vand vi har faaet i vinter har givet mere kuloer en normalt; jeg synes det hele er saa staerkt i farverne.


Der var flere blomster og hvasse kuloerer da vi kom hjem. Det er mors dag i dag og jeg er verdens heldigste en af slagsen!

12 kommentarer:

Annes indfald sagde ...

Skønne forår i Greenwich!
Mors Dag i Marts?????? Det er da anden søndag i Maj, ikk?

sanne sagde ...

Altså din blog er rigtig god at læse i, og sikke dejlige bilder, jeres forår er længere fremme en her i Danmark..

dqpage sagde ...

Det ser da bare så fint ud - dejligt med forår

Tina - omme i London sagde ...

Anne - bare rolig, her er det 'Mothering Sunday' der fejres, jeg ved bare ikke hvad det kaldes paa dansk (om det kaldes noget som helst paa dansk?). Den dansk er en gang i maj. :)

Sanne - tak skal du have. Foraaret maa da ogsaa efterhaanden vaere kommet til DK?

Mona - tak skal du have og ja :)

Donald sagde ...

Jeg vidste ikke at der gik dyr i Greenwich Park, - men hvorfor ikke, den er jo stor nok. Og sikke nogle skønne forårsbilleder!

Det var godt at der var kommet blomster til mors dag.

Lene sagde ...

jeg kan se, at havde jeg ikke en aktiv landmand, så kunne vi sagtens snuppe en tur til London nu og nyde forårets varme og masser af skønne blomster :-)

Anonym sagde ...

Tak for dine inspirerende billeder og beskrivelser fra London.
Har lige været et par dage i Tower Hill området og brugte søndagen på at besøge Greenwich, meget inspireret af dig!!

Dorthe A. sagde ...

Det år jeg boede i London som 'ung', var der jo Mors Dags ting alle vegne i marts, så jeg sendte selvfølgelig et kort hjem til min mor i Danmark - det fattede hun jo så ikke helt, når nu Mors Dag her er 2. søndag i maj. Det har der været helt styr på siden :)

Sussi.Sussinghurst sagde ...

Jeg synes altså også at den "kalv" ser lidt halvsløjt ud - med hængeøjne og det hele.... du må hellere smutte op og kigge til den og medbringe noget grønkål eller sådan noget med godt med vitaminer i :-)

sanne sagde ...

Tina.
Foråret ser ud til at være længre fremme hos jer, var i weekenten en tur til Hetterhill ved Rågeleje i danmark... og tro mig der var meget lidt forår, men du kan da selv bedømme ud fra blogbilder den dag..
fortsad god aften

Tina - omme i London sagde ...

Donald - til trods for jeg har boet i London i 25 aar og i denne kommune i 22, saa 'fandt' jeg dyrene ved et tilfaelde sidste aar eller aaret foer. Jeg ELSKER de er der og kan slet ikke lade vaere med at besoege dem af og til.

Lene - I skal vaere saa velkomne, men jeg kan godt se det ikke liiige passer saa godt for landmanden at rejse nu!

Anonym - tak skal du have. Jeg er glad for jeg kunne hjaelpe.

Dorthe - LOL, jeg maa indroemme jeg har gjort det samme mange gange, men min fru moder har vaennet sig til det. :)

Sussi - ja, den traenger nok til noget spinat. :)

Sanne - jeg maa ind og tjekke billeder. Vi er altid noget foran med foraaret, ca en 2-3 uger. Det er fordi vi ligger en del laengere syd end DK og har Golfstroemmen til at smyge sig om syd/oestkysten.

Karin sagde ...

Vidunderlige billeder fra første de første dage med sommertid.

Mors dag, var så naiv og troede det var samme dag internationalt, er så blevet lidt klogere i dag. :-)