11 februar 2014

Aftenens godnatbillede(r)

Dagen i dag har budt paa vejr - masser af vejr og desvaerre endnu mere regn til alle de steder, der allerede har vaeret oversvoemmet siden jul.


Themsen staar paa sit hoejeste siden 1947 (tror jeg det var) og skoent det ikke specielt kan ses lige paa dette billede, saa kan det i allerhoejeste grad ses laenger oppe ad floden, hvor hele byer staar under vand.


I the West End laegger vi ikke maerke til den slags, vi irriteres bare over alle de vandpytter vi har, som oedelaegger mine gode sko!


Jeg er saa heldig at sidde paa foerste parket, saa mit regnmaaler gen (som jeg i allerhoejeste grad har arvet efter min bedstefar) virkelig kan foelge med i alt det nedboer vi faar.


Jeg tror aldrig vi har haft en vinter med saa mange, store og klare regnbuer, som vi har haft i aar. Det er langt fra foerste gang jeg har set en dobbelt som ovenfor.


Aftenlyset var ogsaa fyldt med vejr, nu mangler vi bare et lag af det sne de lover oppe i landet i loebet af de naeste par dage. De kunne godt tage at hente et par skyer ned til os. :)

4 kommentarer:

Karin sagde ...

Medierne herhjemme har også en del om al den regn i har fået gennem vinteren. Kan forstå der er områder hvor det er kaos, og der bliver råbt på hjælp med meget store bogstaver.

Dejlige billeder der kan henlede tankerne fra det triste.

Eva sagde ...

Så var jeg da vist ualmindeligt heldig med mine tre dage i London i januar. Jeg kan stadig smile ved tanken om de forårsagtige vinde og tørvejr.....

Tina - omme i London sagde ...

Abildjyden - ja, det er helt afskyeligt. De paastood i nyhederne I aften at det er den vaadeste vinter I 250 aar, hvordan de ellers Ved det...

Eva - ualmindeligt heldig - ja!

Annette sagde ...

Regn, ja det har vi også set nok af i år, men ikke så meget som et enkelt snefnug. Jeg plejer at sige, at den hollandske sne det er regn og i år har det indtil videre passet.
Fantastisk så flot haven er blevet, jeg forstår godt vennens benovelse.