16 marts 2013

Udsigten fra min vindueskarm

Bygevejret er nu slaaet om fra pludselige snestorme til heftige regnditto. For min skyld kan det sne og regne alt det det vil, for jeg har saa rigeligt at tage mig til indendoere. Skulle der falde en halv meter sne tror jeg nu ikke jeg faar meget gjort, for saa skal jeg jo ud i det. Det ser nu heller ikke ud til det bliver til andet end regn med det foerste, saa jeg udnytter tiden.


Jeg har stort set ikke vaeret uden for en doer i dag, men har gaaet og nusset med dette og hint indenfor. Min elskede har vaeret paa arbejde hele dagen, saa jeg har, imod saedvane, haft en dag helt alene hjemme. Jeg elsker at vaere alene hjemme engang i mellem, for saa er alle min aabne projekter ikke i vejen, naar jeg lige faar oeje paa at solen skinner paa blomsterne paa naboens trae.


Her er stadig hundekoldt, men det er tydeligt at se paa traeerne at de er helt parat til det skal blive foraar. Paasken staar om hjoernet og jeg haaber saadan vi faar noget paent og varmere vejr til den tid, saa alle dem der skal paa paaskeaegsjagt kan faa det passet uden at drukne!


Det er ikke kun naboens traeer der tror paa foraaret er paa vej, samtlige min potteplanter blomstrer saa det er en fryd og i dag har jeg haft tid at nusse om dem. Jeg er saa glad for mine "danske" vindueskarme - altsaa dem der er mere end 10cm dybe... :)

4 kommentarer:

AagePK sagde ...

"Jeg elsker Karmen, den med blomster i!"
Vi har dertil fyldt dem op med sten o.lign. samlet op fra Kirkenes til Machu Picchu; det ser så pænt ud, men er et problem, når der skal tørres støv. Eller når der mangler en ametyst fra minen i Pyhä, så skal støvslugeren tømmes forsigtigt!

Eva sagde ...

Vejret er besynderligt rundt omkring. Men det er ikke så skidt med en søndag indendøre.

Donald sagde ...

Det er nogle skønne blomster, du har i vindueskarmen. Og iøvrigt kan jeg godt lide udsigten. Man skal glæde sig over at man har en god udsigt.

Det har du :)

Tina - omme i London sagde ...

Aage - jeg proever paa at have saa lidt som muligt i karmene og alle de maerkvaerdige sten jeg samler sammen alle mulige steder bliver lagt i haven. :)

Eva - nej og det kan se ud til vi faar endnu en i denne weekend! :)

Donald - tak skal du have, jeg er ogsaa rigtig glad for den udsigt.