01 januar 2013

Nytaarsdagstur

Efter en dejlig lang juleferie med god mad, godt selskab, en hel del fjernsynskiggeri og en hulens masse regn, vaagnede vi i dag til en utrolig smuk, hoej, blaa himmel. Vi var enige om at det lignede noget vejr der skulle nydes og efter en lille let frokost tog vi stoevler og frakker paa og begav os ud i den store vide verden for at hilse paa 2013.



Jeg besluttede destinationen, saa min elskede stod for ruten og han var meget resolut; vi skulle ned forbi den braegende elg, som stod hvor han skulle og braegede det nye aar ind.


Den braegende elg staar for foden af denne lange trappe/sti - for fodenden, saa vi fik hjertet op og banke helt fra begyndelsen af turen.


For toppen af trappen staar et af kaempestort abetrae. Jeg synes de er saa flotte, men det er der meget delte meninger om i familien, skulle jeg hilse og sige. :)


Et par minutters gang mere, stadig op ad bakke, og pludselig staar man paa Blackheath, hvor der er saa langt til loftet som der kan blive i en stor by som London. Vi er saa glade for at have Blackheath inden for gaaafstand hjemmefra. Vi har gaaet flere og meget laengere ture siden vi har boet i dette hus end nogensinde foer.


Hver evig eneste gang vi gaar tur deroppe droemmer vi om at koebe et hus med udsigt over Blackheath, men vi skal vidst til at spille i lotteriet, hvis det skal blive en realitet.


Desuden staar det os jo frit at gaa derop lige saa tit som vi lyster fra hvor vi bor - saa det goer vi!


Udsigten fra Observatoriet paa toppen af Greenwich Park er fantastisk. Hvis vejret er en kende bedre naeste nytaarsaften tror jeg sagtens man kunne finde os lige der til fyrvaerkeritid. 


Mens vi stod og kiggede paa det gamle Naval College snakkede vi om at den nye udgave af "Les Miserables" kommer paa det store laerred i naeste uge. Den skal vi have at se, for meget af den er nemlig optaget paa billedet her. :) 


Havde de nu brugt den kulisse for 20 aar siden, saa havde de ikke haft saa meget at viske ud i baggrunden.


Vi snuppede et hurtigt besoeg til 0-meridianen inden vi atter drog hjemad. 2013 ser godt ud - vaer velkommen!

4 kommentarer:

FUUR. sagde ...

Godt nytår til jer to.
Abetræet er vi enige i, er flot.
Jeg kender en enkelt mandlig irer, som garanteret tilslutter sig.
Irerens dejlige kone har, som du sikkert ved, en anden mening.
Ja du har ret, delte meninger.
Det vil aldrig blive brugt som klatretræ.

Irene Lundgaard sagde ...

Så, i to! Kan i så holde op med jeres abetræmobning! Der kommer IKKE til at gro et i min have og i ved det!!! ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Moar - tak skal du have og nej, til trods for strukturen, saa er klatretrae nok ikke det det er bedst egnet til. :)

Irene - mobning??? jeg ikke forstaa pind! :)

AagePK sagde ...

Abetræer er flotte; men hvis man selv er en lille abe og har prøvet at klatre på de grene, med de blade, kan jeg godt forstå en evt aversion.
Godt Nyt år herfra - og over and out, inden jeg bliver misundelig på dine flotte gå-turs-muligheder på Blackheath!