06 januar 2013

Nu med lem



 Der var skaanemaatter paa trappen, da jeg kom hjem fra arbejde den anden dag. Det undrede mig lidt, for jeg vidste det mest beskidte arbejde ved at saette fodlister op var blevet gjort dagen forinden.


"Ingen adgang, blive ude" loed der fra badevaerelset, hvor en maskeklaedt mand stod og faegtede med et vinkeljern (gad vide om ikke det er saadan det hedder?). 


Efter lidt tid fik jeg mig dog lusket ind for at se hvad i alverden der foregik paa badevaerelset, der kraevede flere maend i maerkvaerdige paaklaedninger og en lukket doer. Der var hul i loftet - faktisk to huller!




Vi har saa ringe adgang til vores loft at jeg slet ikke har vaeret deroppe, eller for den sags skyld har kigget derop, det har jeg nu og loftet er kaempe! Min elskede skal lige have lagt noget gulv deroppe, saa julepynten kan blive stillet vaek. Paa et tidspunkt skal der nyt tag paa huset, saa der skal ikke goeres alverden foer det er gjort, men lidt gulvplads er nu altid godt at have.


 Loftslemmen var alt for lille og der var ingen stige, saa det var lidt af et kunstvaerk at faa noget som helst stablet stablet op paa loftet. Nu har vi baade en ordentlig stor loftslem og en stige, saa kan det ikke vare inden vi skal have malet badevaerlset - og isaer doerkarmen, som er noget af det eneste trae i hele huset som staar som vi fandt det for 15 maaneder siden.

Jeg var lige et smut tilbage i arkivet for at se hvad vi lavede i denne uge for et aar siden. JOESSES, ikke om jeg fatter hvordan der nogensinde er blevet et hus ud af det projekt!

5 kommentarer:

Inge sagde ...

Der er sket rigtig meget det sidste års tid i jeres hus.. Jeg er ret imponeret over hvor meget I egentlig har nået, og synes det er rigtig godt gået at I har fået så smukke rum ud af det I overtog dengang.. :-)

FUUR. sagde ...

Der er sket et par, par ting
i det sidste år hos jer.
Hvor er det blevet flot Tina.
Gode rammer til jer, og til alle ungerne.
Vi andre nyder det også, når vi "lige" smutter forbi.
Jeg mener, når vi smutter forbi på bloggen.
Og ellers kommer, og indlogerer os i gæsteværelset.

Ellen sagde ...

Sådan et loftsrum vil I sikkert hurtigt finde ud af er aldeles uundværligt - og hvor kan man dog få stoppet meget ragelse derop med tiden, hvis ikke man er en smule disciplineret ;-)

AagePK sagde ...

Det var da noget af en overskrift!
Og så var der jo de fakto 3 huller, ikk'?
Men sørg nu for, at der bliver tæt mellem loft og lem, for ellers bliver der fugtigt der, hvor badeværelsesluften rammer kulden fra loftsrummet. Og sæt så dato på de kasser, der ryger derop, så I hurtigt spotter det, der evt skal ekspederes videre, for kors, som der kan samle sig noget sammen, som måske var bedre tjent med at blive sendt til Kirkens Korshær, e.lign. Som jo også Ellen er inde på.

Tina - omme i London sagde ...

Inge - tak, det synes jeg helt aerligt ogsaa. :)

Moar - ja, her er sket rigtig meget ogsaa siden I var her sidst, saa I maa hellere se at komme igen. :)

Ellen - lige praecis mht luftrummet er vi faktisk rimelig disciplinerede, det kommer kun paa loftet hvis det er noget vi skal beholde.

Aage - mjohhh... en 2-3 huller. :) Tak for raad mht baade fugt og skrammel. Meget har jeg samlet til huse over aarene, men jeg har heldigvis aldrig faaet for vane at saette dem paa loftet. Jeg kender mange der har 30 aars skrammel paa loftet og det fatter jeg bare ikke!