13 november 2012

Lysets fest

Julen er lysets fest, naah ja og hjerternes, men nu var det lige lyset jeg ville ind paa. Det er ikke bare julen som er kendt som lysets fest, det er Diwali ogsaa - og Diwali er lige praecis i dag, seks uger foer jul. Det gik pludselig op for mig i dag hvor taet vi er paa jul, men jeg synes egentlig jeg er ganske klar, uanset at jeg ikke har gjort noget som helst inden for forberedelser.


Alle forberedelserne var forhaabentlig klaret i det lokale tempel. De havde i hvert fald faaet sat ekstra lys op paa facaden og der loed en kimen og en bimlen da jeg gik forbi paa vejen hjem fra arbejde.
Himlen har vaeret helt levende af fyrvaerkeri hele aftenen, saa krudtet havde de i hvert fald ogsaa faaet skaffet hjem. Jeg er simpelthen saa nysgerrig efter at komme ind og se templet paa indersiden, men foreloebigt nyder jeg paa afstand - og fra stuevinduerne. :)

Ingen kommentarer: