06 september 2012

Det hjaelper paa det!

Hus saavel som have tager lige saa langsomt facon. For hulen som jeg bare glaeder mig til at have lidt tid til at gaa og plante lidt i haven og faa haengt nogle billeder op paa vaeggene.



Graesset, som vi saaede for smaa to uger siden pibler frem og naar at blive klippeklart til naar vi kommer hjem fra ferie. Ukrudtet proever ihaerdigt paa at bryde igennem jorden, men min elskede er flittig til lige at snuppe det vaerste, naar han alligevel er i naerheden.


Da jeg var barn, boede der en gammel mand i naerheden af mine bedsteforaeldre. Jeg er egentlig ikke klar over om han var meget fattig eller hvordan det var fat, men i hvert fald havde han ingen saamaskine og saaede en hel mark per haandkraft. Mens jeg gik og saaede plaene, sendte jeg ham en tanke og proevede paa at efteraabe hans teknik. Det virkede. Den hoejre halvdel af plaenen er den jeg saaede. :)


Da jeg kom hjem til aften var doerene kommet i rammen igen mellem spisestue og koekken. Nu vil vi gaa og kigge paa dem lidt, inden vi beslutter os for om de skal staa raa eller om de skal males. Jeg ved hvad jeg foretraekker lige nu, men vi har aftalt at vente med at beslutte noget som helst foer vi kommer hjem fra ferie.


Er det mon tilladt at glaede sig lidt til vinteren saenker sig over byen? Jeg ved lige hvor mit juletrae skal staa!

10 kommentarer:

Eva sagde ...

I min Kvickly står der juletræer og julepynt til salg i vindfanget...., - vist kun rester fra sidste år, men alligevel......, så glæd du dig bare til jul.
Sikke en flot græsplæne. Og dør!

Lene sagde ...

Du har godt nok sået græsplænen flot og jævnt, det rette håndelag :-)

Inge sagde ...

Hvor er det altså blevet flot Tina, I har virkelig grund til at klappe jer selv på skuldrene og være glade og stolte af det flotte resultat.
God og velfortjent ferie

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Hvor er det et smukt dørparti :)

Ellen sagde ...

I har fået et meget smukt hjem og får også en smuk have ... og i hvert fald med ½ ekstraflot græsplæne ;-)


Rigtig god ferie til jer.

AagePK sagde ...

Det er mer' end nydeligt: det er pænt!
Både indenfor og udenfor. Og hvis du har bestemt, hvor DIT juletræ skal stå ;-) så må din elskede vel bestemme musikken? Jeg tror, jeg skal finde et eksemplar af Shu-Bi-40's jule-cd til ham. Måske ligger der et par numre på YouTube.

susling sagde ...

Nu bestemmer du jo selv, men personligt synes jeg, at det er ret sejt med det rå træ mod det hvide. Giver rummet en helt særlig karakter.

Irene sagde ...

Jeg pipper rå døre og malede vinduer. Just saying!

Godt sået, dér!

FUUR. sagde ...

Det ser "knaldhamrende" godt ud mus, både det ene og det andet.
Jeg tror juletræet vil tage sig ud lige der, på dansegulvet.
Så kan i nyde træet både i stue og køkken.

AagePK sagde ...

Yes, der ligger et potpouri med "Shubi-40: Christmassongs", og "Shubidua (Shu-bi-40) White Christmas. Selv "En rose så jeg skyde" er med. Så det kan blive ret caraibisk i det lille hjem til jul!