25 juli 2012

Flydende hotel

Jeg havde laest i avisen at mange besoegende til London i forbindelse med Olympiaden var kommet per baad, for paa den maade at medbringe deres eget hotel. Smart synes jeg, men bestemt ikke den billige loesning.



Da jeg saa hvad det var for nogle baade folk havde taget med, gik det op for mig at det nok ikke just var nogle fattigroeve der var ankommet...


Hollaenderne har, som flere andre lande, medbragt et skib til fester om aftenen. Skibet "Stad" fra Amsterdam, ligger ves South Quay station i the Docklands. Det er et rigtig flot gammelt skib, som jeg ikke ville have noget imod en lille tur i!


Tyskerne har medbragt et skib af en lidt anden kaliber, nemlig det stolte skib"Deutschland" fra Neustadt - paa bare ti etager!


Det store skib skulle igennem den samme lille snilde hejsebro ved indgangen til West India Dock. Broen er den med det blaa hejseapparat til venstre for endnu et stort skib.


Jeg havde godt laest mig frem til at det bare lige gik at faa Deutschland mast ind i havnen og da jeg gik forbi her til aften, kunne jeg tydeligt se skrammerne langs siden. Der var nok blevet sagt "Scheisse" nogle gange inden de fik sig mast igennem!


Alle de flotte skibe ligger rigtig godt lige der og det er nok ikke tilfaeldigt hvor de har valgt at laegge til. De ligger ved siden af South Quay DLR togstation, med udsigt over til the Dome, som skal huse gymnasterne i loebet af Olympiaden og ogsaa med udsigt til den nye (fede!) svaevebane, som forbinder the Dome med the Olympic Village paa den anden side af floden.


Hele byen emmer af forventningens glaede og vejrguderne modtager mere post i disse dage end nogensinde foer. Lad os nu bare faa startet legene i solskinsvejr, saa kan det regne senere paa tiden. En af mine kolleger var tilskuer til aabningsceremoniens generalproeve i aftes - han sagde det var fantastisk, helt og aldeles og jeg er sikker paa han har ret! :)

12 kommentarer:

Eva sagde ...

Er der ikke noget med, at Kronprins Frederik kommer i Dannebrog også? Det må du lige holde øje med:)

Marianne sagde ...

Har du været på St. Catharines Dock ved Tower? Der har danskerne en legovindmølle, vikingeskib, tv-studier, madboder og mange andre ting. Var der i aftes og der er skønt! KH Marianne

Marianne sagde ...

Glemte at sige, at jeg elsker at læse din blog og se dine billeder. Dejligt med opdateringer på, hvad der sker i City. Bor selv i London.
PS - der kommer også en pølsevogn fra Danmark på St. Catharines Dock med gratis hotdogs :o)

FUUR. sagde ...

Dannebrog kommer, som flydende hotel
for den danske kongelige familie.
Det har jeg læst i "tidende".
"Lizzie" har sikkert ikke plads på slottet, hun har jo også lige haft huset fuld. Ja i forbindelse med jubilæet!

AagePK sagde ...

Så er det, vi forventer, at du siger:" Excuse me my french!2, ikk'?
Men det er klart, tyskerne bruger kraftudtryk, når de nu havde glemt at give skuden et lag lurpack, som i "Sidste Tango i Paris"! Det ville nok have hjulpet mod skrammerne.

Sussi / Sussinghurst sagde ...

Jeg har også hørt rygter om Frede og Dannebrog - så ja, du må endelig holde os underrettet :)

Tina - omme i London sagde ...

Eva - det vidste jeg slet ikke, men det ved jeg nu og det saetter jeg pris paa!

Marianne - nej, det har jeg ikke, men det skal jeg da, nu du fortaeller hvad der foregaar der - isaer mht poelsevognen! Dejligt at kunne byde endnu en Londonboer velkommen hid.

Moar - monstro ikke den gamle Lizzie skal holde lidt fri snart? Jeg synes godt nok det er et stramt program for en gammel kone!

Aage - akkurat!

Sussi - mere om det i den naeste post... :)

Sisse sagde ...

Har du set Dannebro? Vi var med til at sende den afsted over til dig fra Sønderborg.

Sisse sagde ...

Ja ja, for hulan - Dannebrog

Tina - omme i London sagde ...

Sisse - ahemmm... jeg skal lige finde en vinkel til den post om Dannebrog. ;)

Irene sagde ...

Tina, den ligger i West India Dock, bare lige til orientering. Det er da en vinkel ...

Sisse sagde ...

:-)