29 juni 2012

Nu med ringe paa

I gaar aftes kom jeg pludselig i tanker om at det var lige om straks at de olympiske ringe skulle installeres paa Tower Bridge. Hulens, det var meningen vi ville have vaeret oppe ved broen for at se det, men vi faar af og til lige rigeligt arrangeret!


Ringene bliver naturligvis haengende i nogen tid endnu og da jeg havde lejlighed til at smutte over London Bridge her til aften, kunne jeg passende lige snuppe et par billeder. :)


Der er lysshow paa ringene hver aften i de naeste mange uger, saa vi smutter op og kigger paa paa et tidspunkt. Ringene er blevet installeret flere steder, blandt andet ogsaa i Heathrow, som en lille hilsen til alle de tilrejsende.


The Shard staar nu parat til at blive aabnet, ogsaa foer olympiaden. Planen er at den officielle aabning skal foregaa den 5. Juli. Bygningen ved siden af er ogsaa kommet godt undervejs, men naar vidst ikke at blive faerdig til naeste uge!


Da toget koerte forbi Tower Bridge opdagede jeg at broen var aabnet. Hulens, jeg ville gerne lige have set hvad de goer ved ringene naar den aabner. Jeg gaar ud fra de bliver vippet op, men kunne ikke se det fra denne vinkel - bare en masse trafik!

6 kommentarer:

Eva sagde ...

Det må være spændende at være så tæt på det enorme arrangement. Der er godt nok meget andet end sports-konkurrencer at tænke på med OL.

Tina - omme i London sagde ...

Eva - jeg var til et eller andet, hvor en fra the Bank of England tegnede og fortalte om deres forberedelser til olympiaden. Vi skal snart have en ny £20 og maaske en £50 seddel, men de venter lige til efter olympiaden med at udstede den, for i forbindelse med olympiaden regner de med at faa rigtig mange af de gamle sedler hjem fra udlandet! Det er virkelig utroligt hvad man skal tage i betragtning!

AagePK sagde ...

Måske er det marsh-mallow-ringe? Eller skumgummi? For det der med at vippe dem til side, mon det er en holdbar løsning?

Gowings sagde ...

Jeg tror ikke, jeg er så misundelig på dig og londonerne over olympiade-virakken. På den anden side hvis nogen by skal kunne opsuge en olympiade, så må det være London...

AagePK sagde ...

Nu god fornøjelse med forberedelserne, fruen og jeg drager nordpå til Sameland, der er fred og ro, altså bortset fra min stedbrors bryllup: han har fundet noget kuvøseguf på 50, og hun vil giftes.
Så du hører nok ikke så meget fra mig de næste par uger. God sommer til alle!

Tina - omme i London sagde ...

Aage - nej, jeg tror virkelig de vipper. Taenk paa at de haenger paa en vippebro, som har vippet mange gange dagligt i rigtig mange aar, saa mon ikke ogsaa de olympiske ringe kan holde til at blive loeftet et par gange. :)

God tur til Sameland og have et rigtig godt kuvoesegufbryllup. :)

Gowings - misundelsen ville ellers vaeret aldeles velplaceret. Jeg foeler mig i hvert fald vildt priviligeret at vaere midt i det hele. For hulen, jeg glaeder mig - ogsaa med kaos! :)