16 juni 2012

Frem med haveslangen

Efter to ultra toerre vintre erklaerede vores vandvaerk toerke og forboed brugen af haveslangen. Den melding havde den oenskede effekt; regnen har staaet ned i laarfede straaler lige siden og igaar blev haveslangeforbudet ophaevet!


Paa vejrudsigten i aftes advarede de at de naeste tre dage skulle byde paa endnu mere regn, faktisk var det saadan noget som to maaneders regn der skulle komme paa 3 dage, saa jeg noed det stykke blaa himmel, som jeg kunne se da jeg gik paa arbejde.


Solen var ikke saadan rigtig staerk og traeernes skygge kunne godt have staaet skarpere, men sol er sol og jeg noed det!


Ved middagstid blev jeg opmaerksom paa der var blevet lidt moerkt og kiggede ud ad vinduet. Regnen stod bare ned i laarfede straaler og lignede noget der ikke ville faa ende inden December.


Fem minutter senere havde vi blaa himmel igen. Vejret skulle fortsaette i den stil i morgen, hvor jeg ellers havde en plan om at cykle til damefrisoeren. Det kan godt vaere jeg tyr til et lift fra min elskede!

4 kommentarer:

Eva sagde ...

Skal vi nu til det pjat igen med voldsom regn...., - de havde også lidt problemer med vand i Ukraine til EM i går.

Kunne det ikke bare blive sommer, som i erindringen? Med sol og stille vejr. Basta.

Per Teilmann sagde ...

Siden klimakonferencen COP15 i DK (dec.2009) om global opvarmning har jeg haft svært ved at føle nogen som helst form for opvarming her i landet. Den slags initiativer, altså COP-møder, skal derfor afskaffes øjeblikkeligt ;-)

Sussi.Sussinghurst sagde ...

hm, det må gerne se at få regnet af inden jeg skal til Cornwall først i juli - ellers håber jeg at regnen i det mindste blive i London, fnis!

Tina - omme i London sagde ...

Eva - det har stort set regnet lige siden, du skal nok sige basta lidt mere bastant, mens du banker i bordet!

Per - HOERT!

Sussi - jeg tror simpelthen ikke paa vi kan blive ved med at have mere regn at regne med, saa mon ikke Cornwall opfoerer sig som den skal. :)