04 februar 2012

Saa kom de vrimlende

Endelig naaede den laenge ventede sne frem. Hele eftermiddagen var det pivendes koldt og man kunne maerke sneen stod paa spring og bare lige skulle tage sig sammen til at falde.


Der skulle ikke mange fnug til foer parkeringspladsen uden for supermarkedet var tom og trafikken paa det naermeste stod stille. Min elskede bestod sin ilddaab i snekoersel, da vi var i Danmark forrige jul, saa vi fortsatte ufortroedent vores handel, til trods for at vinterdaek er en by i Rusland.


Saltboessen havde vaeret ude paa alle hovedvejene, men det var ikke tilfaeldet paa villavejene. I aar er det fjerde aar i traek vi har haft mere end bare lovninger om sne og allerede efter her er faldet mindre end fem centimeter begynder folk at kvaekke om beredskabsplaner og sneplove.


Jeg synes over hele hovedet ikke der er nogen form for behov for sneplove og den slags pjat; jeg bruger jo offentlig transport og desuden har jeg en god tyk frakke og et par gode stoevler. :)


Sneen kan bare komme an, jeg er helt og aldeles klar (til de to dage vi kan forvente sneen bliver liggende).

2 kommentarer:

FUUR. sagde ...

Der er ikke langt fra sydens sol,
d 2/2 til snevejr d 4/2.
Hos os, har fjorden "trukket skind."
Der ligger et fint lag sne, solskin, kan vi også byde på.
SMUKT.

Tina - omme i London sagde ...

Nej vejret kan snart slaa om soede Moar. Jeg glaeder mig til at modtage billeder af den solbeskinnede, isbelagte fjord... :)