17 februar 2012

Fiskesuppeomvendelse

Fiskesuppe er ikke noget der normalt appelerer til mig, da jeg helst vil have min fisk hel. Kogt, stegt, bagt eller grillet, men hel.

En af mine veninder fyldte 50 for nyligt og i aften var vi tre der havde sat hende staevne paa the Anthologist, som er en af mine yndlings madsteder i the City. Jeg kigger altid efter fisk paa menuen, men havde ikke lyst til det der stod paa menuen og saa var det to af mine veninder besluttede sig for at bestille Bouillabaisse


Jeg blev enig med mig selv om at det nok ikke var saa tosset en ide og bestilte det samme. Det siges at der skal minimum fem forskellige slags "fisk" i saadan en suppe, men jeg maa indroemme mine smagsloeg ikke er saa fint tunede at de kunne smage forskel paa de forskellige slags, men med oejnene kunne jeg da se at der i hvert fald var baade blaamuslinger, hjertemuslinger og rejer i.

Hvis man skal have fiskesuppe - saa er det altsaa et kaempe plus at have saadan et laes skaldyr med i baljen - oh, og broedet var da ogsaa helt fantastisk. jeg tror godt jeg kunne blive en fan. :)

3 kommentarer:

Eva sagde ...

Jeg tror, jeg napper brødet. Mums, det ser lækkert ud.

AagePK sagde ...

Og hvis kokken så bare venter med at plumpe rejerne i til i sidste øjeblik, så de ligesom eksploderer i munden, og ikke er seje.
Og det brød der ser da overordentligt lækkert ud!

Tove sagde ...

Det ser mums ud - både muslingerne og brødet.