07 september 2011

Velfortjent afslapning

Det er efterhaanden seks maaneder siden vi sidst havde ferie og sikken en ferie vi havde. Den levede vi hoejt paa laenge, men det begynder at kunne maerkes at der har vaeret fuld knald paa lige siden.

Nu har vi bestilt os en Teneriferie i Oktober. Saadan en rigtig "Teneriferie - o Rhodos" ferie med blaat vand, palmesus og gult sand. Det har vi aldrig proevet foer, men denne gang er vi enige om at vi traenger til total afslapning og det mener jeg nok vi kan finde saadan et sted.


En af mine forhenvaerende kolleger grinede altid af mig, naar jeg kom tilbage paa foerste arbejdsdag efter ferien og bestilte min naeste ferie lige med det samme. Jeg forstaar ikke hvad der er saa morsomt ved det - jeg kan bare godt lide at have noget at glaede mig til. Det har jeg altid, for saadan er jeg skruet sammen og kan glaedes over meget lidt, men lige praecis i dette tilfaelde har jeg baade sol og varme at glaede mig til  og det goer jeg saa; glaeder mig - meget!

4 kommentarer:

FUUR. sagde ...

Åh, jeg var lige på en lille tur til Cuba, da du skrev ferie.
Det er et helt år siden, vi oplevede Cuba med jer.
Tiden flyver afsted.
Men god tur, når i skal
"O Teneriferie"
Denne gang holder vi os hjemme,
er det Irland der venter?
Ja vistnok.

Ellen sagde ...

Helt enig! Det forstår jeg søreme godt - vi er dårligt heller kommet hjem fra ferie (sommer- eller andre), før den næste aftales og planlægges.
Jeg kan slet ikke undvære at have en ferie at glæde mig til; så er det ligemeget, om den er stor eller lille; bare det er væk fra hverdagen.

Annette sagde ...

Jamen da, sol, blå himmel og varme, det kan man altså ikke få for meget af.
Vi siger tit til hinanden, at vi altså har haft for lidt solferie i år, men på den anden side set, vi skal ikke brokke os, for vi har allerede været på ferie 2 gange i år og meget snart venter en Danmarksferie. Så vejrguderne vil altså stå sig godt ved at lave september om til sommermåned.
En skøn aften til dig.

Tina - omme i London sagde ...

Moar - det var simpelthen bare en skoen tur, den glemmer vi ikke saadan lige. Rigtig god tur til Irland, det er ALT for laenge siden jeg har vaeret det, men det kommer!

Ellen - man skal sgi da ogsaa have noget at glaede sig til. :)

Annette - vi har aldrig taget paa solferie foer, nej, det er faktisk loegn, vi var i Spanien for nogle aar siden, men normalt tager vi oplevelsesferier i stedet. Denne gang er vi dog enige om at foerste prioritet er afslapning!
Rigtig god tur til DK!