10 september 2011

Store bagedag

 Jeg har altid godt kunne lide at vaere alene hjemme og i dag har jeg vaeret det hele dagen. Naar jeg gaar alene med det hele faar jeg simpelthen saa meget gjort og saa kommer jeg altid igang med alt muligt, som jeg ellers ikke sanser at faa gjort.


Jeg havde en hel del vasketoej at faa styr paa i dag og huset traengte ogsaa til en kaerlig haand, men ind imellem alle de forskellige huslige sysler fandt jeg paa alskens overspringshandlinger og kom blandt andet til at taenke over hvad de lidt for modne blaabaer, der stod i koeleskabet, kunne bruges til.


Der var ikke langt fra tanke til handling og inden laenge stod der en gang muffindej parat til at faa vendt en haandfuld blaabaer i og saa i ovnen. Det skulle egentlig have vaeret individuelle muffins, men det blev en broedform jeg fik fundet frem, saa et blaabaersmuffinbroed blev det!


Ja, det vil sige, det blev det i hvert fald indtil jeg vendte det ellers flotte broed ud paa risten og hele skidtet faldt fra hinanden! Oh well, det smager fortraeffeligt, saa jeg brokker mig ikke. Jeg ved helt sikkert at min elskede vil spise det med velbehag, uanset faconen!



Naar foerst jeg kommer i gang med at bage kan jeg bare blive ved. Jeg goer det saa sjaeldent, men jeg elsker processen af at blande saa enkelte ingredienser og kort tid efter faa et laekkert og velduftende produkt ud af ovnen.


Forsoeg nummer to er Liselottes vidunderlige kaerlighedsbroed, som simpelthen er verdens nemmeste opskrift og efterhaanden en opskrift som jeg husker i hovedet. Ja, det er altsaa fordi den er saa enkelt og faktisk er det slet ikke noget forsoeg - den tanke var nemlig kun noedvendig den allerfoerste gang jeg proevede opskriften. Den lykkes HVER gang!

4 kommentarer:

Donald sagde ...

Det er lige noget for mig, - et brød der lykkes hver gang :)

Underligt at sådan en klæg masse kan blive til gode brød :)

Tina - omme i London sagde ...

Donald - proev den opskrift, du fortryder det ikke!

Donald sagde ...

OK!

Tina - omme i London sagde ...

Jeg er spaendt paa at hoere resultatet - som selvfoelgelig bliver godt. :)