21 september 2011

Dagens lunchtime vandring

Dagens lunchtime vandring gik til Holborn Viaduct, hvor jeg havde et moede. Jeg er ikke nogen stor fan af moeder der straekker over min lunch, men jeg maa indroemme jeg er en ret stor fan af at besoege andre kontorer og se hvordan udsigten er fra deres vinduer.


I Holborn Viaduct kontoret var der udsigt ud over Smithfield Market, som er Londons koedmarked. De gamle koedhaller er i fuld sving om morgenen, hvor tonsevis af koed skal distribueres ud til Londons hoteller og restauranter og hvem ellers handler koed fra Smithfield.


Moedet var langt og sejt, men jeg tog min beloenning paa vejen tilbage til kontoret og slog ind om "Postman's Park", en af the City's smaa oaser.  Jeg begriber slet ikke at der ikke er flere der benytter saadan et sted. Jeg kan altid finde mig en baenk der.


Det er maaske en kende maerkeligt at sidde og hygge sig mellen gravstene og tomter, men paa en kirkegaard er der altsaa graenser for hvor meget besvaer man har med de fastboende. Faktisk synes jeg de er hyggeligt selskab.


De gamle gravstene fra de sloejfede grave staar rundt omkring i smaa klaser. Nogle kan man stadig laese, mens andre er helt visket ud af tiden. Jeg kan bruge timevis paa at laese gravsten, men i dag sprang jeg over og noed i stedet bare den klare efteraarsluft.


Vi maa naerme os efteraarsjaevndoegnet (er det mon i dag?) og snart skruer vi paa klokken igen, for at snyde lidt med dagslyset. Jeg glaeder mig allerede.

3 kommentarer:

Landbohaven sagde ...

Gode billeder.
Tak for rundvisningen

Conny sagde ...

Tak fordi du tog mig med på kirkegården, jeg kan godt lide, at besøge kirkegårdre, min veninde og jeg går tit ture på kirkegårdrene vi læser og taler også om hvad der stå på gravstenne

Tina - omme i London sagde ...

Landbohaven - selv tak og velkommen hid. :)

Conny - jeg kender mange der synes det er maerkeligt, men jeg synes det er spaendende.