14 august 2011

Av min finger!

Jeg ville lige snuppe min haandtaske fra trappen, som saa mange gange foer, og pludselig var der noget der stak og sved paa min finger.


Tasken blev bragt frem i lyset og der kunne jeg se et stykke spindelvaev paa skraas af tasken, som jeg havde slaebt rundt paa hele dagen, og kun havde staaet paa trappetrinnet i en halvtimes tid.


I spindelvaevet sad der en bi - en bi som tilsyneladende ikke var helt doed, saa vidt jeg lige kunne maerke paa min skraat-op finger. Pludselig slog det mig at jeg slet ikke havde set det andet krapyl, altsaa edderkoppen.


Ude paa trappen fandt jeg resterne af edderkoppen, som jeg ikke er helt sikker paa om jeg havde knust med tasken, eller om den maaske ogsaa var blevet stukket af bien. Doed var den - og nu svoemmer den rundt i Londons kloakanlaeg - med tak til min elskede. Gnaek, gnaek, gnaek!

Endnu en aarsag til at slaa de baester ihjel - de giver bistik!

5 kommentarer:

Donald sagde ...

Mon edderkoppen har prøvet at slå bien ihjel eller har bien / hvepsen siddet fast i et spind - hvorefter edderkoppen "spinder den ind" fordi den ellers ødelægger endnu mere? Sådan en lille edderkop kan ikke klare en stor bi -

Det er flot fotograferet :)

Ellen sagde ...

De har meget på samvittigheden, de edderkopper ;-)

Sylvia sagde ...

Uffda, så uheldig du var som ble stukket av bien. Men for en historie!!!
Ha en fin mandag.

Gowings sagde ...

Befriede du så bien?..

Tina - omme i London sagde ...

Donald - jeg tror edderkoppen fangede bien og viklede den ind i sit vaev. Den kom for taet paa og saa slog bien til og tak edderkoppen!

Ellen - ja, urghhh!

Sylvia - historien fejler ingenting og heldigvis er jeg ikke allergisk over for bistik.

Gowings - hvad tror du selv? ;)