11 juni 2011

Morgensol

Vi havde et lille aerinde i Victoria i morges og maatte op fra formiddagen af, til trods for der stod loerdag i kalenderen. Det er saa rart at koere paa et tidspunkt med minimal trafik og det er bare saa sjaeldent det sker. Da jeg foerst boede i London arbejdede jeg i Victoria, saa stedet har en helt speciel charme for mig.

Baade Victoria og omraadet omkring Victoria, ned i Pimlico etc er saa stille og skoent, til trods for det er lige midt i London.  Husene er flotte og ensartede og saa er de hamrendes dyre! Mange er delt ind i lejligheder, men der er ogsaa stadig mange der er bevaret som familiehuse.

Gaden her hedder Denbigh Street. Vi har saadan en nysgerrighedstilfredsstillelseswebside, hvor man kan se hvor meget husene er blevet koebt/solgt for og jeg kan se at et af de raekkehuse paa billedet er solgt i Marts sidste aar til £1.5m. Grunden er paa 62 m2, huset er paa 148 m2 fordelt paa tre etager. Saadan, regn selv m2-prisen ud!

Vi dryssede hjem gennem Brixton og jeg kaempede en brav kamp for ikke at gaa lige tilbage i min seng, men modstod dog fristelsen. Nu er min pakkepause slut - og jeg maa tilbage til arbejdet. :)

Ingen kommentarer: