18 september 2010

En dag paa farten

Jeg havde en aftale hos min frisoer, Bev, i dag klokken et. Klokken 10.25 ringede hun og spurgte hvor jeg blev af... Det viste sig hun mente klokken 10, da hun skrev klokken 1 til mig! Oh well, hun bad mig komme 11.30 i stedet, saa det gjorde jeg!

For 18 maaneder siden blev jeg pludselig graahaaret. Ja, det var naturligvis begyndt lang tid foer da, men i loebet af seks uger havde de graa haar pludselig mere end fordoblet og Bev og jeg blev enige om at det ville vaere umuligt at blive ved med at farve og i stedet lagde hun et par lyse striber i toppen, for at jaevne haarfarven lidt ud. Hver evigt eneste gang jeg har vaeret hos hende siden gentager hun at hun aldrig har set noget lignende. Alle har vel hoert om nogen der blev graahaaret natten over og jeg er tilsyneladende en af dem. Oh well, der er stadig plads til et par lyse striber, saa dem beholder jeg lidt endnu og nu er mit haar helt og aldeles rejseklart!

Vi havde et par aerinder i Croydon, hvor vi endte med at bruge det meste af eftermiddagen. Da vi kom ind i Allders maatte jeg have fotografiapparatet op af lommen! Julen er arriveret og en KAEMPE afdeling strammet an med det hele. Jeg er vild med det (ogsaa i September!) og min elskede er saa vandt til mig og min julebegejstring at han ikke saa meget som blinkede, da jeg insisterede paa at gaa gennem hele afdelingen!
Lige midt i Croydon, blandt sporvogne, gaagader, forretninger, kaffehuse og markedspladsen ligger the Whitgift Hospital. Husene er "almshouses", som maaske kaldes aftaegtsboliger paa dansk? "Alms" betyder "almisser" hvis det kan hjaelpe. Husene har lagt der i over 400 aar og er bare saa soede midt i alt det moderne.
Endelig var vi faerdige med at traske rundt og saa blev vi beloennet med den flotteste kop mocha jeg har set i lang tid. En ordentlig skive aebletaerte blev serveret til og saa sad vi og hyggede os i eftermiddagssolen. Hold fast, hvor har vi bare haft det flotteste vejr i hele September maaned indtil videre. De kloge bliver ved med at paastaa at det ikke holder meget laengere, men vi glaedes lige saa laenge som det holder!

6 kommentarer:

Eva sagde ...

Du kan ikke se mine arme, der basker begejstret over juleudstilllingen,- men det gør de altså:) Måske er man lidt mærkelig, det vil jeg ikke udelukke.

Therese sagde ...

Årh, jeg er NØDT til at ta' til London og købe årets julegaver :-)
Suk og smelt og alt muligt.

Tillykke med det nye garn. Jeg er sikker på at du er blevet smækker-lækker.

AagePK sagde ...

Jeg er bare så glad for min kones grå hår: de har fået lov til at komme, uden at der skulle hældes alverdens kradse kemikalier ud over, og hun ser bare så sød og dejlig og smart ud, især i sin røde skindjakke fra Jepsen/Philbert. Måske skulle man sende dig et billede til inspiration.
Cubanerne er jo også mest til den røde farve, ikk'?

Tina - omme i London sagde ...

Eva - :) over hele hovedet IKKE!

Therese - :) tak skal du have.

Aage - jeg elsker graat haar og det kan ikke vare foer mit faar lov bare at vaere graat, men det ser stadig lidt rodet ud!

FUUR. sagde ...

Er du sikker på, at du ikke har gemt billeder,
fra sidste års juleudstilling ,
i kameraet?
Jeg er mere end villig, til at tage med til Croydon, for at se efter, når vi arriverer, lige om straks.

Tina - omme i London sagde ...

Moar - den er god nok, billedet er helt frisk fra i gaar! Har vi tid, saa er der faktisk lige en afdeling i Allders i Croydon jeg skal vise dig, de har nogle paene bluser! :)