04 september 2010

Det bugter sig i bakkedal

Det lykkedes mig at lokke min elskede med ud paa en lille cykeltur i dag. Det kraevede nu ikke den store indsats, for han er blevet lige saa glad for at cykle som jeg er. Vejret var ok, overskyet og ikke for varmt; perfekt til en cykeltur. Vi var hurtigt enige om destinationen og pegede cyklen mod Streatham, mens vi proevede paa ikke at taenke paa at Streatham ligger paa den modsatte side af en kaempe bakke end hvor vi bor...

Der er mange maader at komme til Streatham paa og der skal lidt fantasi til, naar man proever paa at undgaa at cykle paa hovedvejen, men vi er ikke blege for at proeve os frem.

Vi snoerklede os afsted op til Crystal Palace, hvor vi heldigvis kender turen gennem parken. Der var fyldt med folk i dag, som lige skulle nyde den sidste sensommerweekend inden alle boernene er tilbage paa skolebaenken igen. Nogle startede i sidste uge og resten starter i den kommende uge. Saa er freden forbi paa togene og jeg maa vente 46 uger paa at faa en sid ned paa toget igen!
Turen op igennem Crystal Palace Park er skoen. Parken er et vidunderligt areal med masser af plads. Vi havde droemt om at sportscenteret i Crystal Palace skulle blive en del af de olympiske lege i 2012, men da vi cyklede rundt deroppe i dag var jeg paa en eller anden maade lidt lettet over at det ikke er tilfaeldet, for jeg holder saa meget af parken, som den er.
Det ville ellers vaere ret fedt at kunne cykle op og se olympiade...

De saa lidt overraskede ud i Streatham, da vi kom cyklende til, men det tog dog ikke mange sekunder foer de begyndte at snakke om selv at faa lappet cyklerne og slaa os foelge. Det bliver nok foreloebigt ved tanken, men Rom blev jo ikke bygget paa en dag.

Efter et par kopper kaffe, et par klaser hjemmeavlede vindruer og en enkelt jordbaer var vi parate til at cykle hjem igen. Det var blevet lidt koeligt og moerkt var det da ogsaa ved at vaere, men vi kender da heldigvis vejen og uanset hvor koeligt det var, saa ville Gipsy Hill til enhver tid give en varmen. Joesses, hvor er den bare rigtig lang og stejl den vej, men naar foerst vi er kommet op af den, er det frihjul naesten hele vejen hjem!

2 kommentarer:

Per sagde ...

"Pæn lille" bakke den der Gipsy Hill - i alle tilfælde iflg. GoogleMap ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Per - det kan du bande paa! Jeg synes dog mine billeder er forsvundne, det maa jeg lige bakse med!