22 august 2010

Jeg laver lige noget dessert...

Der er ingenting der kan aendres saa hurtigt som planer! Jeg ville lige smutte i koekkenet i aftes og lave en dessert i min udemaerkede foooood processor (udtales paa Gertrud Sandsk). Jeg haeldte alle ingredienser i, trykkede paa start og ikke saa snart var maskineriet gaaet i gang saa stoppede det igen! Hmmm... jeg slukkede og taendte igen, men intet. Jeg fandt en sikring og skiftede den - stadigvaek intet. Nu var gode dyr raadne, for jeg havde gaester siddende ved bordet og ingen dessert!
Jeg havde heldigvis nogle frosne baer, som jeg lynhurtigt kogte op med noget sukker og vanilje, saa jeg kunne servere det med noget is og lidt chokolade. Ingen anede at det ikke var det jeg havde villet servere hele tiden. Desserten var vel modtaget og jeg lod som ingenting, mens jeg skummede lidt inden i, for hvad hulen var der sket med min gode maskine?
I morges greb jeg fat i den store kranfoerereksamen, for der maatte sgi da vaere en maade at faa den skide maskine til at virke paa. Det var der, der sad en lille knap under maskinen med endnu en sikring, som lige skulle trykkes ind og saa var jeg koerende i fransk vask og strygning igen. PYHA, jeg var lige ved at tro at vi skulle undvaere vores morgen-smoothies!

Ingen kommentarer: