26 august 2010

Ikke mere Karlsson paa taget

De sidste to maaneder har jeg haft kontor i et lille hyggeligt kvarter i the City, lige ved den Hollandske Kirke i Austin Friars. I dag var sidste dag paa det kontor og paa tirsdag starter et nyt liv paa endnu et nyt kontor. Det bliver mit fjerde paa knap 9 maaneder og jeg maa indroemme at jeg ikke engang har laert postkoden paa mit midlertidige hjem, givet at jeg vidste hvor kort tid jeg skulle vaere der.
Jeg har altid holdt utroligt meget af de hyggelige smaa og gamle kontorer, som sidder oppe under taget, paa femte sal og kigger ud paa nabotagene. Naar jeg kigger ud taenker jeg automatisk paa Karlsson paa taget, den lille tykke mand, og droemmer om at han kommer flyvende forbi. De er saa hyggelige, de kontorer, men giver ikke gode arbejdsforhold i et moderne firma med moderne teknologi. I weekenden flytter vi ind i et rigtig flot nyt kontor. Meget smart og moderne, rigtig gode arbejdsforhold, men ingen hyggelige kringelkroge at sidde i og ingen udsigt til Karlsson!

Selv havde jeg nok konterets suveraent fedeste udsigt, nemlig udsigten ned over den Hollandske kirke, med dens soede lille klokke, som bimler en gang hver time, med den klareste lille spaede roest. Jeg holder saa meget af saadan nogle smaa detaljer i hverdagen og har foelt mig meget priviligeret over at faa netop det saede. I det nye kontor bliver udsigten meget anderledes og afstanden til vinduet lidt laengere, men jeg kender min egen evne til at nyde hvor jeg er, naar jeg er, saa mon ikke ogsaa jeg finder mig til rette der?

Hele firmaet var inviteret paa pubben klokken 16.30, saa de kunne faa os ud af bygningen og faa kontoret pakket ned. Jeg snuppede et hurtigt glas vin, inden jeg gik hjem i regnen. Jeg er evigt taknemmelig for at jeg ikke skal okse hele weekenden, som vi gjorde sidst jeg flyttede kontor! En time paa kontoret i morgen og en time paa mandag, men derudover har Karlsson her fire dage fri!

4 kommentarer:

Dortheivalo sagde ...

fire fridage.. det lyder godt nok lækkert :-)

Eva sagde ...

Det lyder godt nok dejligt med lidt ekstra weekend.
God weekend til dig.

Ellen sagde ...

Der er fordele og ulemper ved alt :-)
Fire fridage er en af fordelene, og som du selv siger, er du vist god til at fokusere på fordelene...
Hyg dig i efterårsvejret - I har vist fået det vejr, vi havde i sidste uge :-)

Tina - omme i London sagde ...

Dorthe - ja, jeg protesterer i hvert fald ikke!

Eva - :) i lige maade.

Ellen - det er der og ja, jeg nyder - ogsaa det skoere vejr vi har, for det kan man lige saa godt. Man kan jo ikke goere noget ved det!