15 juli 2010

Jeg har set en roev

Vi har ufatteligt mange raeve i London og de er over hele hovedet ikke sky. Mine smaa niecer var meget optagede af at man kunne staa og studere en raev i klart dagslys og i lang tid, men raevene her er jo vandt til folk.

I haven har vi altid haft et raevepar i alle de aar vi har boet her. I aar har de faaet en lille unge, som er blevet en rigtig nysgerrig lille Mikkel Raev, som mener den ejer hele haven og vi faar aller naadigst lov til at betraede graesset en gang imellem. Min elskede kan ikke helt holde ordene "raev" og "roev" adskilt, til min store morskab. " I saw a baby roev!" sagde han den anden aften og kunne selv med det samme hoere at det nok ikke var helt korrekt. :)

For lidt siden blev jeg lidt forskraekket og skyndte mig saa at lukke havedoeren, for pludselig stod den lille Mikkel og var paa vej ind i stuen. Mage til fraekhed!

8 kommentarer:

KirstenK sagde ...

Åh, hvor jeg elske den slags små sprogblomster...det er så sjovt, på den kærlige måde, med den der "babyrøv"

AagePK sagde ...

Du har spillet for meget Hausgaard for ham, ham Niels har det også lidt anstrengt:" ...sontj' i røv, haj æ no så sjøv..." synger han jo.

Helle K. sagde ...

Hvor sødt - da min ældste var lille sagde hun altid "røvdyr" i stedet for "rovdyr" - det driller vi hende stadig med ;)

Annette i Barcelona sagde ...

hehe... Det er bestemt heller ikke let. ;-) Måske den lille Mikkel røv forventer en godbid siden han nærmest invitere sig selv indenfor? ;-)

P.S. Er i London igen i starten af September (31. Aug - 2.Sept) forhåbentlig uden vulkan udbrud... - Måske du er omkring til en kop et eller andet? (ved godt der stadig nogle uger til...;-) )

Kaffe er vigtigt! sagde ...

naeae hvor dejligt. sådan en soed lille roev. Ups raev. De roeve er ogsaa soede ups raev - typisk mig ;-)

Conny sagde ...

Skøn historie om ræven,det kan til tider være lidt svært, med det sprog.

Tina - omme i London sagde ...

Kirsten - nemlig. :)

Aage - jeg ville ELSKE at introducere ham til Niels Hausgaard, men saa vidt jeg ved saa eksisterer han ikke paa DVD?

Helle - :)

Annette - maaske han gjorde, men det fik han altsaa ikke! Jeg er helt med paa et gensyn i September og glaeder mig allerede. :)

Kaffe - :)

Conny - ja, tilsyneladende. :)

AagePK sagde ...

Joda, det sidste show fra 2009 "Hvad munden er fuld af" er på dvd, bare googl efter Niels Hausgaard dvd, så er der flere bud.
Men de' æ' jo intj so møj wenbo-mål i dæm sjous, di ka' jo it fo'sto'ed i Kjiwenhavn.