12 maj 2010

Hvor gammel er det nu du er?

Da jeg kom hjem til aften hoerte jeg stemmer og grin i koekkenet. Jeg er lige saa stille ved at have vaennet mig til at vi bare er os to og min elskede har endnu ikke startet med at snakke hoejlydt til sig selv, men jeg var nu ganske rolig, for stemmen genkendte jeg lynhurtigt, (taenk sig at der findes folk der ikke kan genkende stemmer!) for den tilhoerte vores James, som havde aftalt med sin far at han skulle komme og spise.



Vi spiser saa at sige aldrig dessert, men min elskede havde koebt nye, engelske jordbaer (jeg vidste over hovedet ikke de kunne modnes I det vejr vi ligger for dagen!) og kunne ikke lade vaere at finde en skive vanilieis frem af gemmerne. Baade far og soen var lige ved at doe af grin, da jeg fandt krymmeldaasen frem. Der er en 6-8 forskellige slags krymmel i og jeg skulle naturligvis smage det hele. "Hvor gammel er det nu du er" spurgtes der og pludselig stod der tre ens tallerkenfulde paa bordet. Is skal da spises paa den maade. :)

3 kommentarer:

AagePK sagde ...

Sjovt, vi fik også jordbær i går, og med is. Men UDEN krymmel, for pokker da!
Konen brokkede sig alligevel, den økologiske vaniljeis havde nået smeltepunktet, SLURP!, men:"Is skal altså være is, ikke softice!!!"
Der HAR været danske jorbær, disse var dog spanske.

Jens sagde ...

Jeg har aldrig hørt om folk som ikke genkende stemmer. Det må være underligt. Til gengæld har jeg faktisk selv svært ved at genkende ansigter.... det har nogen gange givet nogle lidt uheldige oplevelser, hehe! ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Aage - jeg elsker simpelthen is, smeltet eller ej. :) Jeg troede vi ville vaere i August i aar, inden vi kunne hoeste jordbaer.

Jens - jeg laeste netop om det i gaar og det lyder helt vildt maerkeligt! Mht at genkende ansigter, saa er jeg rigtig god til det, jeg kan ogsaa huske navne, men jeg kan ikke altid huske hvilket ansigt der passer til hvilket navn. Det kan ogsaa, til tider, vaere ret pinligt! :)