10 april 2010

Foede til sjaelen

Den vaagne laeser vil vide at jeg er meget glad for blomster. Jeg har altid troet at jeg ikke kunne holde orkideer, da de jo er saa svaere at passe. Loegn og latin - de kraever akkurat det samme som andre blomster - et skvaet vand i ny og nae.

Lige nu blomstrer tre af mine fem og i dag blev de beloennet med lidt orkidefoede. Jeg har ikke proevet at give dem det foer, men flasken fangede lige mit oeje da jeg alligevel havde fat i vandkanden, saa nu forsoeger jeg mig. Jeg haaber godt nok de overlever!
Posted by Picasa

3 kommentarer:

FUUR. sagde ...

Orcideer er nemme,
et godt råd, du behøver ikke,
den dyre orcidegødning.
Orcideer blomstrer fint,
med ganske almindeligt blomstergødning.
Jeg tror, det er de perfekte blomster hos jer.

Annettes space sagde ...

Men uanset....almindelig blomstergødning eller orkidégødning, det kan være jeg skal hjælpe min lidt på vej hvis jeg vil havde dem til at overleve.
Hvor lang tid går der normalt mellem deres blomstringer ??

Tina - omme i London sagde ...

Moar - det var noget jeg fik med en af orkideerne og de andre blomster fik ogsaa lige et skvaet. :)

Annette - de blomstrer i lang tid af gangen, maaske 3 maaneder eller mere og det goer de omkring to gange om aaret. (Ignorer lige min moar, naar hun lige om lidt praler med at hendes ALLE blomstrer konstant, med gennemsnitlig 40 blomster ad gangen! )