15 april 2010

Askeskyer over London

Jeg vaagnede i morges til morgenpressen og troede maaske det var noget jeg droemte. Jeg kunne ikke helt finde hoved og hale i hvad de snakkede om, for jeg var sikker paa jeg havde hoert noget om at alle indenrigsfly var aflyste, paa grund af en vulkan paa Island!

Jeg naaede ikke at hoere yderligere inden jeg gik hjemmefra, men undersoegte sagen lidt naermere under vejs til kontoret. Jeg stod af toget paa London Bridge og gik over broen - jeg ville se om jeg kunne se de famoese stoevskyer fra Island, som aabenbart holder flyverne paa jorden. Der var godt nok noget taaget, men skyerne saa nu meget almindelige ud i mine oejne.

Jeg har lige kigget ind paa City Airports hjemmeside og tilsyneladende er det ramme alvor. Samtlige indenrigsfly i hele UK er aflyst i dag og i de skotske lufthavne er alt lukket! Vi faar da alle oplevelserne med i aar. Sne i tonsevis og i flere maaneder fulgt af vulkansk udbrud. Gad vide om vi ogsaa faar en rekordvarm sommer? Ja, jeg ville da ikke protestere. :)

5 kommentarer:

Annette i London (tidligere Barcelona) sagde ...

Jeg vil gerne protester lidt. Jeg er fanget i London. Skulle rejse hjem i dag, men kan først komme hjem lørdag... :-( Så nu får jeg lige 2 extra dage i London... - en extra dag på kontoret og en halv dag til at nyde London lidt mere...

Tina - omme i London sagde ...

Jeg gik lige igennem Liverpool Street Station og stod paa en stor plakat at man ikke skulle spilde tid paa at tage i lufthavnene, for de flyver alligevel ikke! Taenk sig det kan have saadan en effekt! Aergerligt at jeg ikke kan bruge det som en undskyldning for ikke at skulle arbejde, saa kunne vi gaa paa udflugt sammen. :)

Annette i London (tidligere Barcelona) sagde ...

Ja, det er lidt ærligerligt... men jeg skal jo selv ind på kontoret.... men jeg er tilgengæld fri til en lille fyraftens drink/øl i morgen efter job... ;-) - Det behøver jo ikke at vare hele aftenen ;-)

- Liverpool St. kl. ?

Jeg har nemlig allerede en "date" for i aften... ;-) Man skal jo ikke kede sig vel ;-)

Conny sagde ...

Her i Danmark er der også lukket lufthavne i Ålborg lukkede de Kl.14Ja lad os håbe vi får rekordvarm sommer

Tina - omme i London sagde ...

Annette - hvis jeg kan, saa giver jeg lyd :), men jeg tror desvaerre det kommer til at knibe. Og NEJ, man skal bestemt ikke kede sig!

Conny - jeg kan se paa nyhederne at I ogsaa har faaet lidt askenedfald i morges. :)