23 marts 2010

A-B-C-D

Conny har tagget mig, for at se om jeg stadig kan huske alfabetet - og for at lokke lidt skriblerier ud af mig. Det er ikke saa svaert, men vi ser om jeg kan kan naa gennem hele alfabetet.

Vi starter med A - som staar for ABE, jeg er nemlig foedt i abens aar i foelge min venindes mor og den kinesiske horoskopvidenskab.
B - staar for BLOMSTER, som jeg holder saa meget af og som jeg ifoelge en af mine mange svigerinder tager alt for mange billeder af.
C - staar for Christensen, det efternavn jeg var foedt til.
D - staar for Danmark, det stod der engang paa mit pas, men det goer der ikke laengere.
E - staar for England, som er det land jeg har boet laengst i af de tre jeg har naaet indtil videre, det er aldrig til at vide hvad vi kunne finde paa i fremtiden. :)
F - staar for familie, som jeg har masser af og jeg elsker dem alle med hud og haar. :)
G - staar for gift og heldigvis er jeg det, for min elskede ville jeg da noedig vaere gaaet glip af!
H - staar for hjem - jeg har to af slagsen, hjemme paa Fur og hjemme i London
I - staar for Irene, som er min yndlingssoester i hele verden!
J - staar for Japan, som er et land jeg rigtig gerne vil besoege. Jeg har en ide om at det er naesten lige som at komme til maanen.
K - staar for kaerlighed, som i min mening er den vigtigste ingrediens i et menneskes liv.
L - staar for London, som er min hjemby og min yndlingsby i hele verden
M - staar for mobilbilledferingsapparat, som er den dims jeg er mest glad for.
N - staar for NoerreLundgaard eller rettere NarreLunge, som vi udtaler det. Det er navnet paa mit barndomshjem og det hus jeg har boet i aller laengst. Jeg er langt fra den eneste der kan kalde det mit barndomshjem, for vi har en gigantisk familie, som faar en hulens masse boern!
O - staar for opslagsboeger, som indtil internettets opfindelse var mine kaereste ejer. Jeg bruger dem endnu, men for det meste er det nu Google der er min opslagsbog.
P - staar for Paris, som var den foerste storby jeg virkelig forelskede mig i. Vi smutter derover i paasken! :)
Q - staar for queue, som er et at de mest mystisk stavede ord paa engelsk og betyder slet og ret "koe". I UK er folk gode til at staa i koe, det er de godt nok ikke i DK, men jeg fik det laert!
R - staar for rabarber, som jeg elsker helt vildt - isaer rabarbergroed SLURP!
S - staar for strikketoej, som er noget jeg altid har masser af. Lidt for mange projekter er sat i gang og ikke nok er blevet faerdige!
T - staar for Tina, det er mit navn og jeg er glad for det og isaer for at mine foraeldre var saa kloge at give mig et navn der er saa internationalt at alle kan stave og sige det.
U - staar for unger, der er mange der ikke bryder sig om at man kalder sine boern for unger, men jeg synes nu det er godt nok og siger det lige saa tit som boern.
V - staar for vable, og dem har jeg godt nok haft mange af over aarene, min stolteste vabel er stadig den jeg fik da jeg gik haervejsmarch - i oesende regn!
W - staar for www - som da er den meste geniale opfindelse nogensinde!
X - staar for x-kromosomet, som jeg er saa evigt taknemmelig over at jeg arvede fra baade min far og min mor.
Y - staar for yndlings, jeg har mange yndlings af alle slags, jeg vil gaette paa det er et af de mest brugte ord paa min blog! :)
Z - staar for z, det sidste bogstav i det engelske alfabet, som derfor er 3 bogstaver og tre vokaler kortere end det danske alfabet.
AE - staar for aerlig, som er noget jeg er i sommetider lidt for hoej grad. Det kan irritere mig grusomt at jeg ikke er ret god til at lyve, men det er vel egentlig en god ting.
OE - staar for oeen Fur, som for mig er mit rigtige hjemland. Jeg er ikke dansker, jeg er furbo!
AA - staar for aaah nej, er jeg allerede faerdig? LOL, det var sgi da svaert!

Tak Conny, jeg giver stafetten videre til Pernille, Annette og Dorthe, saa faar vi se om de har tid og lyst til at vaere med. Har du lyst til at deltage, saa goer det endelig, jeg synes det var sjovt, men ogsaa svaert! :)

6 kommentarer:

Conny sagde ...

Dejlig du ville være med Tina og godt du sendte den vide til tre, da jeg mistede en, da hun lige hade haft den.Når jeg læser dit alfabet, kan læse der er tre ting du holder meget af,familie,Danmark og England og lige blomster.
Kan du have en god aften

Tina - omme i London sagde ...

Conny - ja, det har du vidst egentlig laest ganske korrekt. :) Godaften til dig ogsaa.

Dortheivalo sagde ...

du kan tro.. men måske først i aften eller i morgen

Tina - omme i London sagde ...

Dorthe - fedt!

Sister Bonde sagde ...

Fantastisk flot arbejde - meget tidskrævende - men sjovt at mindes. Tak for indblik.

Tina - omme i London sagde ...

Selv tak. :)