13 februar 2010

Sig det med blomster

Var det ikke Interflora der i tidernes morgen sagde "Sig det med blomster"? Well, det har virket og mange har fattet hvordan man goer lige det. I dag gaar jeg og ordner blomster, for bukketterne fra i sidste weekend holder jo ikke evigt, men sikken en duft her er alle steder!

Nogle af gaesterne kom med loegblomster. Det synes jeg er en fortraeffelig ide, for dem kan man jo glaedes af aar efter aar. Lige nu har jeg de her to kobberbryllupsgaver staaende i vindueskarmen i koekkenet og de dufter bare helt vildt og saa er de saa koenne i farverne mod den snegraa (!) himmel uden for. Jeg er vild med dem. Laeg lige maerke til den soede lille kasse hyacinterne er i - er den ikke bare skoen?

Det er i oevrigt ikke bare de nye blomster der viser sig fra sin paene side, de eksisterende goer ogsaa. Denne her har truet med knopper siden jul og endelig er der aabnet et par stykker. Jeg synes bare den er saa speciel og koen og er ret stolt af at den blomstrer for vidst nok tredje gang siden jeg fik den. Jeg kunne fylde mit hjem med orkideer, de er bare saa smukke!

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Tak for et skønt indlæg! Tænk - det var lige før jeg blev i forårshumør. Tror også jeg bliver nødt til at købe nogle blomster en af dagene. Så må tiden vise om misserne kan holde sig fra dem.

Tina - omme i London sagde ...

Selv tak Jens og held og lykke med kattene og blomsterne. :)