13 december 2009

Tre ting

Pernille har udfordret mig til at finde tre ting jeg husker, kan lide, ikke kan lide, blogge jeg besoeger, musik jeg lytter til og meget mere. Ja, det vil sige det er saadan set 21 ting, for der er syv spoergsmaal, der kraever tre svar hver…

Tre ting, jeg husker, som var det i går...

  • da jeg fik min foerste cykel. Den var lyseblaa og jeg maa have vaeret fem aar gammel. Jeg skulle starte i skolen efter sommerferien og der var en 4.5 km cykeltur hver vej, saa det var bare om at faa laert at koere paa den. Det gik og jeg har bare cyklet der ud af lige siden.
  • turen til Newcastle i sommeren 1985. Jeg skulle rejse til Skotland som au pair og i de dage var man sgutte saa pylret. Far og mor, alle min broedre og min veninde (guderne maa vide hvordan vi kunne vaere i Ladaen med alt mit pikpak!) koerte mig til Esbjerg og satte mig paa faergen, som ca. et doegn senere afleverede mig i Newcastle, hvor jeg skulle med en bus til stationen, et tog til Edinburgh og endnu et tog videre til Glasgow, hvor der gerne skulle staa en familie og vente paa mig. Det gjorde der heldigvis!
  • den foerste gang jeg saa min elskede. Det sagde bare BANG – kaerlighed ved foerste oejekast!

Tre ting, jeg ikke kan lide...

  • vold - med mindre det er mig der udfoerer det, i hvilket tilfaelde det naturligvis er baade noedvendigt og rimeligt!
  • forudindtagne meninger om folk  - paa grund af udseende, nationalitet, religion eller noget som helst andet. Alle har deres egne smaa saerheder.
  • sult – der er ingen behov for at nogen sulter paa denne planet. Vi har foede nok!

Tre ting, jeg kan lide...

  • at have en gigantisk familie
  • mennesker. Jeg elsker mennesker, de er vidunderlige
  • at faa min horisont udviddet og mane nogle af mine forudindtagne meninger i jorden.

Tre blogs, jeg besøger dagligt...

  • det er godt nok helt vildt forskelligt, men der er en jeg besoeger fast hver dag og det er min kaere soesters.

Tre sange, jeg hører lige nu....

  • “Let it snow” med diverse kunstnere
  • “Jingle bells” med diverse kunstnere
  • “Deck the halls” med diverse kunstnere

Ja, jeg er endelig kommet i julehumoer og pludselig kommer der en lille Gertrud Sand frem i mig og mit hjem bliver transformeret til “Santa’s Grotto”.

Tre TV-programmer, jeg følger med i...
  • The News at ten
  • The News at ten
  • BBC 24…

Gaaaab… hvor er jeg kedelig! Jeg sidder tit foran fjernsynet mens det er taendt, men at paastaa jeg foelger med i det ville vaere en STOR overdrivelse. Naar “Desperate Housewives” serien koere, saa ser jeg den normalt, men ellers er det vidst hovedsageligt nyhederne mine oejne hviler paa.

Tre blogge, jeg udfordrer...

Hvad siger I d’damer? Er I friske paa en lille udfordring midt i juletravlheden?

Technorati Tags: ,,

4 kommentarer:

Sister Bonde sagde ...

Tak skæbne for en morgengave - der er da noget at tage fat på ;o)

Tænker lige over det og så kommer der nok ét eller andet.

Tina - omme i London sagde ...

He he - jeg glaeder mig. :)

Ellen sagde ...

Tak for indblikket - det er altid sjorvt og interessant at komme lidt bag om facaden - jeg må lige en tur rundt til alle de udfordrede...

Tina - omme i London sagde ...

Ellen - du kunne da lige tage udfordringen op selv, med kaerlig hilsen fra mig. :)