18 oktober 2009

Paa besoeg hos aunty and uncle

I denne weekend har vi besoeg af en veninde og hendes lille datter paa tre aar. I moderens hjemland er det tradition for at boernene kalder alle voksne familiemedlemmer og venner af foraeldrene for “aunty og uncle”, saa selvfoelgelig er vi ogsa aunty og uncle til denne lille knap og det goer slet ingenting. Hun kan til enhver tid kalde mig aunty. :)

Aminita Vi kan godt maerke det er mange aar siden vi har haft boern i huset, for der foregaar bare noget hele tiden, naar man har saadan en lille stoerrelse paa besoeg. Hun er ellers et nemt barn, men hold fast, hvor skal man vare sin mund, for ALT bliver gentaget.

Strawberry bush Vi var en tur paa havevandring, lille Aminita og mig. Jeg havde travlt med at fotografere min jordbaerbusk, som simpelthen fascinerer mig dybt, for joesses, hvor er den bare smuk med baer og blomster og hvad ved jeg.

Aminita “Look aunty – FLOWERS!” loed der og saa fik jeg et stort tilfreds smil. Ahemmm… hun bliver vel klogere med alderen, men ehmmm… de “flowers” var maelkeboetter og hvad nu den lange slanke af slagsen hedder. LOL – som aunty har flotte blomster i haven!

Dandelions Oh well, aunty ELSKER blomster – ogsaa maelkeboetter, saa de blev “sat” i vand. Det er godt nok lidt vanskeligt, naar stilken er ca 4mm lang, men et vandbad kan det da altid blive til.

Det er godt vi kan faa lidt oevelse i smaaboernsafdelingen, inden verdens syvende vidunder kommer til verden til Januar. Uncle stod for morgenmaden i morges og havregroeden kom ind med tal og farveleg undervejs. Saadan – han er allerede i traening. :)

8 kommentarer:

Nille sagde ...

Hahaha! Det er da dejligt, at hun stadig kan se det skønne i mælkebøtter - for det er da blomster!

Jeg havde også en interessant samtale med søster i går, hvor halvdelen foregik på engelsk fordi der er lange ører ;-) Men så ved de netop, at de går glip af noget...

Bettina sagde ...

Uhm, sorry, er jeg gået glip af en spirende nyhed? I så fald stort TILLYKKE!!! :o)

Tina - omme i London sagde ...

Pernille - jeg elsker maelkeboetter, saa ikke noget problem her. :)

Bettina - den spirende nyhed ligger i vores aeldste datters mave - og tak! :)

Conny sagde ...

Du har vist fået lille charmetrold på besøg,jeg har svært ved at stå for hendes brune øjne.Tillykke med den store begivenhed Januar.

Tina - omme i London sagde ...

Conny - tak og ja, hun er simpelthen uimodstaaelig. Du skulle se den modtagelse jeg fik da jeg kom hjem til aften. :)

Dortheivalo sagde ...

og jeg har til gengæld en lille udfordring til dig.. håber at du vil lege lidt med?

Ellen sagde ...

Det er altid rart at få repeteret, hvordan det er at have børn :-)
Man skulle jo nødig glemme det...

Det bliver rigtig dejligt for jer med et lille frisk skud på stammen til januar - stort til lykke med det.
Du er vel i gang med strikketøjet?

Tina - omme i London sagde ...

Dorthe - det kan du tro. :)

Ellen - det er haekletoejet der figurerer lige nu. Jeg har naesten ikke roert en pind siden foraaret!