18 oktober 2009

Alting har en ende

Da vi var paa Jamaica i sommers moedte jeg langt om laenge en af min elskedes gamle skolekammerater som jeg bare har hoert saa meget om over aarene, men ikke havde moedt, da han var flyttet tilbage til Jamaica. Tony var inviteret med til det samme bryllup som os, hvor vi sad til bords sammen. Dagen efter brylluppet brugte han og hans bror hele dagen paa at hjaelpe os med at finde min elskedes forsvundne bror. Vi grinede og snakkede og de unge maend fik samlet op paa alle de loese ender der kommer naar man ikke har set hinanden i 15 aar. Jeg var saa glad for jeg endelig havde moedt den beroemte Tony og glaedede mig til at gengaelde hans gaestfrihed, naar han skulle komme til London om nogle faa maaneder.

P1340795

I morges ringede en faelles ven og fortalte at Tony er doed. Det eneste vi ved er at han blev skudt! Det er dybt tragisk og saa svaert at forstaa. Var han syg, eller var han doed i en ulykke kunne man ligesom forholde sig til det, men almindelige folk bliver sgi da ikke skudt  og slet ikke folk vi kender! Vi venter paa bedre informationer, ikke fordi han bliver levende af at vi ved hvad der skete, men man har da et vidst behov for at faa nogle svar. Min elskede er dybt chokeret og jeg maa sgu aerligt indroemme det ogsaa gibber lidt i mig. Da vi snakkede med andre af vores venner som ogsaa var med paa Jamaica var deres reaktion det samme som vores “Jamen, han var saa levende, han kan da ikke vaere doed!”

Der er meget snak om vold og skyderier paa Jamaica, men til trods for vi daekkede en stor procentdel af oeen i de tre uger vi var der og jeg ikke kan rende fra at jeg er en turist saa foelte vi os ikke paa noget tidspunkt truede, tvaert imod saa foelte jeg mig 100% sikker hele tiden. Vi brugte en del tid i Spanish Town, hvor min elskede har traadt sine barnesko i en aareraekke og da vi fortalte om vores tur til folk paa nordkysten var de lige ved at gaa i bro, da det over hele hovedet ikke er noget sikkert sted at gaa hen – og slet ikke for en turist.

Jeg moedte ikke andet end venlighed, smil og behjaelpsomhed til trods for den kaempe fattigdom der er isaer i Spanish Town og Kingston. Tony og hans bror morede sig kosteligt over min nemme omgangsmaade med de lokale og de havde ingen bekymringer om at lukke mig loes i det pulserende liv. Til trods for dagens nyhed ville jeg til enhver tid rejse til Jamaica og foele mig sikker. SUK, hvor kan livet altsaa vaere noget hoe nogle gange!

Technorati Tags: ,,

7 kommentarer:

Irene sagde ...

Jamen Jøsses endda! Knus!

Conny sagde ...

Det var et trist indlæg,det gav også et lille tik i midt hjerte da jeg læste det,fordi i hade så mange dejlige oplevelser på Jamaica, så kommer i hjem, så får i det sørgelig budskab.Her hjemme i lille DK. er der også mange skud episoder, her i nat er der blevet skudt på en mand i Ålborg og en København.
Kan du have en god søndag

FruE sagde ...

Hvor trist og forfærdeligt. Generelt synes jeg er der er mange steder, hvor gaderne er blevet mere barske. Selv i lille Dannevang.

Mange tanker herfra.

susling sagde ...

Livets uretfærdighed og tilfældighed i en nøddeskal. Kondolerer.

Tina - omme i London sagde ...

Ja, det er simpelthen haesligt, men en realitet saa mange steder. Oev!

Bettina sagde ...

Sikke dog en uhyggelig erfaring at blive rigere på så uretfærdigt et grundlag. :o( Mange tanker til dig og din elskede.

Tina - omme i London sagde ...

Tak skal du have Bettina - og ja, uhyggeligt er det helt rigtige ord!