20 juni 2009

Dansk sommer

Jeg skal ikke sige andet end der er noget at snakke om på vejrudsigten
her; vi har simpelthen haft alt det vejr man kan have på en dag!

Vi snakker og vi hygger og vi makker og saa snakker vi lidt mere. Aah,
hvor er her altsaa dejligt!

Som altid, naar vi er i Danmark, kigger min elskede på hus. Her er
masser at tage af og de er godt nok billige, men mine flytteplaner
gaar nu ikke til Sønderjylland, uanset hvor smukt og dejligt man er.
Man kan jo ikke gaa nogen steder uden der er nogen der kalder en en
mødding! Mojn, siger de hele tiden og saa igen og jeg bliver lige
fornaermet hver gang. Mage til fraekheder man skal staa model til!

Forresten, i aften har vi vaeret paa Als og den har jeg saa laert ikke
ligger i Jylland! Saa blev man saa klog!

5 kommentarer:

Marianne sagde ...

Sønderjylland er altså også en af de landsdele, som vi besøger for sjældent. Jeg syntes da at det kunne være hyggeligt om i flyttede til Sønderjylland. Mojn

Anonym sagde ...

HaHaHa :-) Dialekter er nu en fantastisk ting:-) Selv begriber jeg stadig hverken vest eller sønderjysk, ligesom jeg er ude af stand til at følge med i et afsnit af Robinson på svensk - omend svensk officielt set er mit modersmål... :-)

Vibeke sagde ...

Det med at Als ikke hører med til Jylland, vidste jeg heller ikke, og jeg bor på Als, men ok, - hvis man mener, at det er fordi den ikke er landfast med Jylland, så er det rigtig, hvis vi ikke havde broerne, så lå vi og svømmede rundt for os selv.
"Møjn" kan vel være lige så godt som "Hej"
Knus
VIbeke

Ellen sagde ...

Hahaha, Tina - du kan bestemt ikke stamme fra Sjælland... tanken om, at ordet 'mojn' skulle ligne 'mødding' - det var godt nok aldrig faldet mig ind :-D
Men det er da godt, at du bliver klogere. På Als og andet. Man skal jo lære noget nyt hver dag, har jeg lært :-)

Tina - omme i London sagde ...

Marianne - det har jeg altsaa ingen planer om, men for hulen hvor er her smukt!

Harning - dialekter er en skoen ting og lige praecis Soenderjysk er jeg faktisk helt ok med, uanset at de kalder mig moedding!

Vibeke - jeg er da glad for jeg ikke er den eneste der ikke vidste at Als ikke ligger i Jylland, til trods for det kommer under Soenderjylland...

Ellen - saadan siger vi lige praecis moedding - altsaa MOJN!