25 maj 2009

Plant et trae

Forleden aften var vi inviteret til en “Champagne reception” af nogle venner. Aftenen var arrangeret af “Trees for Cities” organisationen og grunden til vi var inviterede var at min veninde skulle holde tale for forsamlingen og havde behov for lidt opbakning!

Nu har vi aldrig haft rygte for at sige nej tak til champagne, organisationen er en af mine yndlings velgoerende organisationer og jeg havde en ide om at der var chancer for en lysekrone eller to, da jeg saa hvor aftenen skulle holdes, saa vi sagde naturligvis ja tak.

IMG_0476
Jeg blev ikke skuffet. Min elskede mente ikke lysekronen var flot nok til at vaere “aftenens lysekrone”, men jeg synes den var udemaerket – og det er trods alt mig der bestemmer hvad kommer paa bloggen, saa deeeeet! Salen ligger lige overfor Buckinham Palace Gardens, saa der var en perfekt udsigt i forhold til aftenens tema – lige udenfor vinduerne.

IMG_0480

Champagnen floed og endelig var det tid for AM at tale. Jeg var lige ved at faa et apopleksisk anfald, da hun stillede sig op for at tale og pludselig smed sine notater fra sig! GULP – jeg troede hun havde faaet for meget at drikke, men jeg undervurderede hende aabenbart, for talen gik helt vildt flot – ogsaa uden noter! Manden til hoejre i billedet er Neil Fox, som er protektor for organisationen. Han er ogsaa en meget kendt radiovaert og han holdt en hylende morsom lille “Musik/trae quiz” for alle de tilstedevaerende. :) Det ville i hvert fald ikke have vaeret min skyld, hvis vi havde vundet – det gjorde vi ikke. Jeg tror paa vi blev nummer sjok!

P1280746
Vi gik dog ikke tomhaendede hjem, for paa vejen ud af salen blev der udleveret “goody bags”. I hver pose var der et lille trae, kunne vi se og et par andre ting ogsaa. Jeg spekulerede noget paa hvor i alverden vi skulle plante vores traeer, men blev enig med mig selv om at de altid kunne komme i en potte indtil videre.

P1280749
I dag fik jeg aabnet for poserne og det viste sig at det var et lille birketrae der var i hver og saa var der sandelig ogsaa en aeske chokolade og en proptraekker i hver. Jeg ved ikke lige hvad sammenhaengen er, men kan da sagtens brygge en… Jeg kan plante de to traer og vente paa de bliver store nok til at have en haengekoeje haengende mellem dem, saa kan jeg ligge i haengekoejen og spise chokolade og drikke vin! Sikken en gave. :)

Jeg fik traeerne sat i potter i dag og kom til at gaa og taenke paa “plant et trae” kampagnen, der koerte da jeg gik i skole. Jeg kan huske vi var ude med skolen for at plante traeer som laehegn og via det fantastiske www kan jeg se at kampagnen har overlevet ind i det nye aartusinde.

Ingen kommentarer: