26 maj 2009

Man maa undres!

Min ene Amaryllis blomstrede saa flot med to staengler tidligere paa aaret og er nu ved at toerre. Den har smidt en del froe, som jeg vil til at se om jeg kan faa til at spire. Det ville da vaere sjovt at have Amaryllis “af egen avl”. Vi faar se om det bliver til noget.

P1280755
Jeg synes froekapslerne er saa flotte og kan slet ikke naenne at saette planten ind til toerring. Bladene staar ogsaa rigtig flot endnu, saa den faar lov at pryde vindueskarmen i nogen tid endnu.

P1280757

For et par dage siden opdagede jeg at min Amaryllis, som naegtede at blomstre i aar pludselig staar i knop! Gad vide hvad der lige er gaaet galt der? En Pinse-Amaryllis, den har jeg lige godt ikke hoert om foer. Jeg kan slet ikke huske hvad farve den er, men der er da nogle roede prikker paa den, saa hvis jeg gaetter paa roed, gaar jeg nok ikke helt fejl i byen.

Technorati Tags: ,,

5 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hold da op, lav-din-egen-amarylis, hvor spændende! Dét forsøg er jeg spændt på at høre om hvordan det falder ud.

Lene sagde ...

Jeg har lige læst over ved hverken fugl eller fisk at det er nu de blomstrer i naturen, så din blomst følger da bare naturens gang :-)

Tina - omme i London sagde ...

Anne - nu starter jeg med at samle froeene, saa faar vi se hvad det bliver til. :)

Lene - ja, jeg har set det, men ehmmm...hvordan hulen er den pludselig blevet "naturlig"?

Marianne sagde ...

Ha - eller også vil den bare have jul flere gange om året :-)

Tina - omme i London sagde ...

Julen varer lige til paaske - hmmm... eller pinse!