12 maj 2009

Hjemtur

Jeg gik sent hjem til aften, men himlen var stadig hoej og blaa og solen skinnede i vinduerne paa skyskraberen for enden af vejen. Jeg havde ladet frakken haenge hjemme i morges, men kunne nu godt maerke det var lidt for tidligt, for det var altsaa halvkoldt paa vejen hjem. Heldigvis havde jeg et toerklaede med, saa jeg overlevede.

London Wall

I sidste uge koerte Londons foerende avis en stor marketing kampagne, som gik ud paa de sagde “UNDSKYLD” i meget store bogstaver. Kampagnen gik ud paa at man skulle tilgive dem og koebe deres avis igen, naar de lancerede en ny version.

2009-05-11 2009-05-11 001 011

I dag fik vi avisen gratis og forandringen er kaempe og positiv. Jeg vil gaa saa vidt som til at sige at avisen pludselig er paa niveau med hvor den var for 20 aar siden. En god, saglig og spaendende avis!

2009-05-11 2009-05-11 001 009

Jeg fandt en afgang paa perron 14, som skulle koere lige om straks og inden jeg havde naaede at se mig om var jeg paa vej til Sydenham og min aftensmad! Min mave rumlede som et tomt godstog!

2009-05-11 2009-05-11 001 013

Turen ned gennem Sydenham var temmelig rodet. Hele London roder paa den maade for tiden, da vandvaerket er ved at laegge alle Londons Victorianske vandroer om og det siger ikke saa lidt, der er ca. 2,000 km af slagsen!

Jeg naaede hjem uden at doe af sult og baade mad og mand var parat til spisning, da jeg traadte ind ad doeren.

8 kommentarer:

Bente sagde ...

Victorianske vandrør?! Det lyder, som om det er på høje tid med en udskiftning! Så det er vel trods alt roderiet værd ;-)

Anonym sagde ...

Chokolademand til aftensmad, uhm!

Tina - omme i London sagde ...

Bente - de er virkelig fra Victoriansk tid og har varet lige til nu. OK, det ville maaske vaere en ide at skifte dem for 20 aar siden, men nu bliver det gjort. Det er da ogsaa rimelig godt gaaet at de har varet 150 aar. Gad vide om de nye varer lige saa laenge?

Irene - SLURP!

Madame sagde ...

Tænk har man vandrør fra Victoriatiden, Tina - de har da været imponerende holdbare. Her snakker man en del om, at kloakkerne skal udskiftes, jeg mener også, at de er fra 1800-tallet.

Unknown sagde ...

Disse forårs aftener er altså en gave :-)

Tina - omme i London sagde ...

Madame - de lavede ting til at skulle holde dengang, men jeg tvivler godt nok paa de havde forestillet sig at de ville holde saa laenge.

Losarina - enig!

Malene Klejs sagde ...

Tro det eller ej, jeg savner London helt vild selv om det roder.

Tina - omme i London sagde ...

London er jordens suveraent fedeste by, saa det kan jeg sagtens tro. :)