16 maj 2009

Foede paa bordet

Da vi var hos den kinesiske laege i aftes blev min elskede faerdig lidt foer mig. Jeg hoerte en del grinen og debat udenfor konsulationsrummet, men glemte det helt da jeg kom ud, for jeg havde det lidt maerkelig. Det var som om jeg ikke kunne aabne mine oejne, skoent min hjerne var helt vaagen.

P1280479

Da jeg kom ned i morges stod der en pakke paa bordet. Den saa temmelig kinesisk ud. “Skal du have et eller to aeg” spurgte min elskede og begyndte at finde en gryde frem. “To, tak” svarede jeg og fandt noget broed".

P1280481

Pakken blev aabnet og der stod 30 aeg! Jeg fattede ikke lige hvorfor i alverden vi havde koebt 30 aeg af den kinesiske doktor, men det viste sig at vi havde koebt dem af en kone der arbejdede i centeret. Spoerg ikke, jeg har stadig ikke helt fattet forbindelsen, men jeg var da rimelig glad da jeg var helt sikker paa at det virkelig var hoenseaeg.

P1280488

Med den stoerrelse kunne jeg dog fristes til at tro de vaar koaeg – mine stakkels smaa aeggebaegre var lige ved ikke at kunne holde dem. Maaske man skulle overveje at koebe aeg der igen, hvordan saa end det gaar til.

Technorati Tags: ,,

3 kommentarer:

Anette sagde ...

Hold da op hvor nogle æg - med den størrelse tror jeg kun jeg kunne spise et :D Håber det går bedre med dig i dag?

Nille sagde ...

Strudseæg!!! Damn, de er store!!! Jeg vil også have blødkogt æg i morgen - det er det bedste... med knækbrød og varm te... miam miam!

Tina - omme i London sagde ...

Anette - tak, det gaar rigtig godt.

Pernille - jep, de er kaempe!