21 maj 2009

Dagens lunch time vandring

I dag havde jeg et lille bitte problem ved lunch tid, da jeg desvaerre kun kan vaere paa et sted ad gangen. Jeg har et maanedligt moede som faldt paa i dag og samtidig var aarets “civic luncheon” blevet arrangeret for i dag ogsaa. De to ting har ingenting med hinanden at goere, saa der var ikke meget jeg kunne goere ved det, ud over at dele min tid. Som sagt, saa gjort og jeg naaede det hele.

IMG_0445The Civic luncheon skulle holdes i krypten i the Guildhall og jeg naaede heldigvis at ankomme liiiige inden vi skulle saette os til bords.

IMG_0437

Da vi var lige ved at vaere faerdige med hovedretten begyndte brandalarmen pludselig at ringe og efter nogen parlamenteren blev vi verfet ud i gaarden! Jeg var lige ved at doe af grin, for der var bare ikke en eneste person der reagerede paa alarmen, men dog gik et personalemedlem op og fandt ud af hvad der foregik og endelig blev vi bedt om at forlade lokalerne.

IMG_0438 Der stod vi saa og kunne ikke andet. Den lille tykke mand til venstre i billedet er den nuvarende Lord Mayor af the City of London, Ian Luder. Jeg kunne ikke dy mig for at snuppe et lille diskret billede. Jeg har hoert ham tale et par gange og jeg er en stor fan. Han er en stor fortaler for uddannelse og isaer af boern fra den indre by og fattige hjem. Borgmesteren deltager altid i vores aarlige lunch, da han ved han kan regne med at slippe afsted til tiden i det selskab. I dag var undtagelsen, der beviste reglen!

IMG_0440Vejret var flot, saa det generede vidst ingen at vi skulle staa udenfor i nogen tid. Jeg var isaer tilfreds med det, da jeg ikke havde haft tid at snakke med folk inden vi gik ind og satte os, pga min sene ankomst. Bare hulens at vi ikke havde snuppet et glas vin med ud…

IMG_0441 Som medlem af klubkomitteen forventes det at kvinderne har hat paa og maendene kommer i “morning suit” (svalehale) og det passer mig perfekt, for jeg elsker at have lejlighed til at gaa med hat. Der var masser af flotte hatte og smaa haarfiduser at studere. Jeg maa have fundet ud af hvad jeg skal have i/paa haaret, naar vi skal til bryllup til sommer. Ingen bryllup uden hat!

IMG_0442
Endlige kom brandmaendene ud og vi kunne gaa ind og nyde vores dessert. For oevrigt, da vi endelig kom ud holdt brandbilen allerede i gaarden; jeg syntes godt nok ogsaa det tog os nogen tid at blive sendt ud! Det viste sig at grunden til vi blev smidt ud var at der var en eller anden damp-ting der var sprunget laek, saa ingen brandfare!

IMG_0455

Jeg blev desvaerre noedt til at skulle tilbage til kontoret efter og kunne ikke lade vaere at stoppe og snuppe et billede, da jeg saa mit spejlbillede i en doer. He he – vandgymnastikken har aabenbart virket allerede og den store lunch har slet ingen spor lagt. Det har i hvert fald ikke noget at goere med at doeren med spejlet er buet – temmelig buet og saa kan man jo sagtens ligne en der er slank som et siv!

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Spændende og oplevelsesrig dag! og vi må jo vise os fra vores bedste vinkel:)

Lene sagde ...

Wow hvor er du smart Tina, og jeg er imponeret over din evne til at kunne agere i hvilket som helst selskab.

Irene sagde ...

Tina, du er en racehest! (læs dansk!!!)

Tina - omme i London sagde ...

Oline - helt sikkert!

Lene - LOL, en gang bonderoev, altid en bonderoev. Jeg er ikke vokset op med andet end "vi er alle det samme" saa det er ikke noget problem.

Irene - a racing horse? Jeg loeber ikke specielt hurting, men stamina, det har jeg!

Ellen sagde ...

Flot hat på en superslank sild!
Sådan en skal man jo have på ved mange lejligheder deromme i England... Specielt ved bryllupper, som du siger.
Du må lige et smut ind til Philip Somerville.

Tina - omme i London sagde ...

He he - tak skal du have Ellen. Jeg tager enhver lejlighed til at tage hat paa. Jeg synes det er saa flot og saa hoejtideligt.