10 maj 2009

Blomsterne og bierne

Det er blomstringstid for Californian Lilacs og jeg er evigt taknemmelig over de ikke giver mig hoefeber, for ellers var jeg da blevet kvalt i dag. Vi har to i haven. En, et kaempe trae, som traenger voldsomt til at blive taemmet lidt og en anden mindre en.

P1280242

Jeg gik ned i enden af haven i dag, for at fotografere traeet lidt og luften summede af bier, baade hummel og de almindelige. Jeg stod laenge og kiggede paa dem og huskede saa at jeg havde fotografiapparatet med. Nej, hvor var der bare mange og den ene havde stoerre gule bukser paa end den anden!

Foto safari
Haven traenger helt uhyggeligt meget til en ordentlig overhaling, men i dag havde vi ikke tid, skoent vejret var perfekt til formaalet. Oh well, heldigvis bestemmer vi selv hvor vidt vores “plaene” skal vaere 20 eller 30cm hoej… JEP, vi er i hvert fald forbi de 20cm, men maelkeboetterne staar saa flot at jeg naesten slet ikke kan naenne at slaa plaenen. All right, det var en rigtig daarlig undskyldning og maaske kommer jeg ud og faar det gjort i morgen formiddag, inden jeg skal ud og farte.

P1280399
Paeretraeet staar med masser af bittesmaa paerer og jeg naenner naesten ikke at plukke nogen af dem af, saa den kan faa en ordentlig hoest, men jeg ved godt at jeg nok burde, men jeg kan da ikke faa mig selv til det. Vi faar se hvaed der sker, maaske overvinder jeg pludselig mig selv og faar noget gjort ved sagen. Jeg tror lige graesset skal klippes foerst…

P1280395
Blommerne har vi ikke de problemer med. De faar allesammen lov til at blive siddende paa traeet og saa glaeder jeg mig bare til at de bliver modne. Det trae er simpelthen det bedste vi har sat i haven i alle de aar vi har boet her. Allerede det foerste aar traeet blev sat gav det en lille hoest og over de sidste par aar har hoesten vaeret over al forventning.

P1280281

Jeg lod bier vaere bier og gik ind for at faa lidt styr paa huset inden vi skulle ud paa farten. Ih, som vi burde vaere blevet hjemme og passet haven!

4 kommentarer:

Marianne sagde ...

Hvor frodigt og dejligt og skønt jeg ikke er den eneste der syntes at græs på 30 cm er flot :-)

Heidi sagde ...

Hvor er du heldig med, at du har frugttræer i din have. Jeg forsøger stadig at overtale manden til at vi skal have et par stykker i vores have. Men han hader hvepse og andet stikkende skravl, men mon ikke jeg ender med at "vinde" et træ eller to? ;o)
Og jeg har det ligesom dig m.h.t. udtyndning af bittesmå frugter. Jeg er heller ikke meget for det. ;o)

Tina - omme i London sagde ...

Marianne - :)

Heidi - du kunne altid starte med en ribsbusk... :)

Heidi sagde ...

Ja, jeg tror også manden ville synes den passer godt til mig...du ved, sur og sådan. ;o)