19 maj 2009

Aflyst?

2009-05-18 2009-05-18 002 002

Klokken 16.30 ringede de fra min gym og sagde at aftenens vandgymnastikklasse var aflyst! Aflyst, taenkte jeg, det kan de sgi da ikke, men det gjorde de. Laereren var syg, saa der var ingen til at undervise. OEV, hvor var jeg traet af det, men saa fik jeg den genial ide at gaa der ned alligevel. Som sagt, saa gjort og saa svoemmede en kilometers penge i stedet. Aah, hvor var det skoent!

2009-05-18 2009-05-18 002 003

Jeg fik mig gjort faerdig, fik lidt styr paa lokkerne og saa begav jeg mig ned mod London Bridge. Jeg tog turen ned gennem Tokenhouse Yard, bag om the Bank of England, bare fordi jeg kan. Jeg er saa forgabt i alle de smaa smuthuller der er allesteder i the City, som er bygget til at skulle tilbagelaegges pr fod, ikke pr bil.

2009-05-18 2009-05-18 002 004

Himlen var hoej, klar og blaa og vinden var ikke helt saa skarp og kold som i gaar. Solen skinnede paa det oeverste af bygningerne og jeg kunne naesten ikke loesrive mine oejne fra de smukke solskinsstraaler, som minder mig om at Juni er lige om hjoernet – med lune vinde og godt vejr.

2009-05-18 2009-05-18 002 005

Jeg krydsede bag om the Royal Exchange, hvor fra jeg tog alle de smutveje jeg kunne komme i tanker om, for at ende med at gaa naesten dobbelt saa langt som noedvendigt! Jeg kan simpelthen ikke lade vaere. Der er saa mange spaendende steder og jeg skal helst have det hele med paa een gang – og hver dag. :)

2009-05-18 2009-05-18 002 011

Da jeg naaede ned til broen kunne jeg hoere en Chinook helikopter over mig. Ja, det er altsaa ikke fordi jeg har nogen forstand paa helikoptere, men lige praecis den slags har en meget genkendelig lyd, da de har to rotorblade (hedder de ikke saadan, de der propeller oven paa maskineriet?) For nogle aar siden, da jeg arbejdede i the Docklands plejede vi at stimle sammen ved vinduet hver onsdag eftermiddag, naar der kom 2-4 Chinooks flyvende til/fra the Woolwich Arsenal. De er altsaa fascinerende at se.

Min elskede ringede lige som jeg kom til stationen, for at hoere om jeg ville samles op ved stationen. Det ville jeg gerne. :)

 

2 kommentarer:

Marianne sagde ...

Min vandgymnastik var også aflyst.... bare jeg kunne have gået en tur med dig :-)

Tina - omme i London sagde ...

Ja, det ville vaere hyggeligt om du kunne. Du tog vel ned og svoemmede ligesom mig? 0:) (det er en smiley med en glorie...) :)