29 marts 2009

Paaskeklar?

Inden vi faar os set om er det paaske. Paaskedagene synes jeg er de skoenneste fridage i aaret. To uger i traek med en bare firedags arbejdsuge er da ikke saa vaerst. :)

P1260323

Vi var et smut ude og foejte i dag. Vi gad egentlig ikke, men vi blev noedt til at skulle, saa vi drog ud i den pulserende verden i en times tid eller to. Vi stoppede ved Homebase, som er et stort havecenter og goer det selv biks. Min elskede sukkede dybt, da jeg pludselig forsvandt, fordi jeg skulle tage et billede af en haek!
 P1260334

Vi skulle egentlig have vaeret videre i teksten, men vi kom til at koere hjem i stedet, da vi begge traengte til bare at saette os ned og nyde dagen. Jeg oever mig i at haekle og fandt denne lille opskrift paa en lille paaskekylling haeklet i den japanske haeklestil “amigurumi”. Den store i baggrunden var min egen version, men den lille er haeklet efter opskriften. jeg blev noedt til at lave lidt om paa aeggeskallen, da garnet var alt for tykt i forhold til det smukke hjertegarn jeg havde lavet selve kyllingen i.

P1260339

Jeg har ogsaa gang i en lille jakke, som bliver til min aeldste datter. Jeg har allerede strikket en hat til hende i det samme garn og hun gaar med den hele tiden. Jeg kan ikke finde ud af moenstret, men jeg er rimelig god til at gaette mig frem og de har gode illustrationer med maal, saa jeg laver min egen version. :)

P1260335

Helt aerligt, hvor nuttet er det lige den er? Nu synes jeg godt paasken kan komme an.

Vi truede med at skulle have grillkylling til aften, men kunne ikke naenne det og snuppede rester i stedet. Jeg havde lidt svinekoed fra i aftes, som blev stegt i wokken sammen med en balje kogte ris, som jeg havde i fryseren og en ordentlig omgang spinat. Jeg vil skyde paa det tog 20 minutter at lave og saa var det sundt og smagte dejligt.

5 kommentarer:

Lene sagde ...

nåh hvor er de søde :-)

Og du er så dejlig positiv, Tina, trods det at du har en fridag mindre end danskerne :-). For første gang i mange år har jeg fri i påsken, plejer altid at arbejde, så må jeg hygge mig mens landmanden pløjer og harver ;-)

Ellen sagde ...

Nuser påskekyllinger for ikke at tale om den udsprungne bøgehæk... igenigen er I langt foran med foråret derovre. Mildt vejr har I vist også fået?

Jeg nyder også denne tid med de mange gratis fridage - ingen klager herfra :-)

Tina - omme i London sagde ...

Lene - hvis nu jeg var kristen, ville jeg faktisk have ret til at holde skaertorsdag fri pga min religion/kultur, men skulle saa tage den ud af mine feriedage.
Anyhow, en firdags weekend er god nok til mig.
Dejligt du ogsaa faar fri i aar. Vi har en del sygeplejersker i familien og kender problemet alt for godt. Min svigerinde havde juledag fri for foerste gang i aarevis sidste jul.

Ellen - vejret er dejligt, men her er stadig koldt, uanset om termometeret viser 12-14 grader. Vinden er rigtig lumsk, men mon ikke det vender hen paa ugen. Det sker normalt omkring April.
Tak for rosen. :)

Marianne S sagde ...

hvor er det nogle nuttede kyllinger
Ja, de små forårstegn er også begyndt at vise sig her - det bliver dejligt når varmen kommer også.
God Påske.

Tina - omme i London sagde ...

Tak - og i lige maade.