26 marts 2009

ADVARSEL - Vi protesterer!

I naeste uge holder G20-gruppen topmoede i Londons Docklands. Saadan nogle moeder foregaar aldrig uden protester og jeg er stolt af at vi bor i en verden, hvor folk har lov at sige deres mening og protestere, naar der er noget de er utilfredse med.

The ExCel centre, hvor moedet skal holdes ligger i the Docklands, som er nogle km oest for the City. Det er smart af gruppen at arrangere moedet der, for saa kommer protestanterne lidt vaek fra finansverdenen i Canary Wharf omraadet og the City.

Der er planlagt masser af protester fra loerdag og frem til mindst Torsdag. De der planlaegger protesterne siger de planlaegger en fredelig protest, men ikke kan love at alle deltagerne vedligeholder det "loefte". Jeg har NUL respekt for folk der ikke kan holde en protest fredelig.

For maaske 10 aar siden var der en stor "anti-capitalisme" protest i the City, hvor saa mange shopfronte og biler blev smadrede og folk i jakkesaet blev truet paa livet. The City Boys slog igen, ved at fotokopiere £50 sedler og smide dem som konfetti paa de protesterende, som ogsaa blev overhaeldt med champagne! Det lignede en gammeldags romersk kamp, men helt aerligt synes jeg alle parter opfoerte sig som en flok bavianer.

Align Centre

The City of London har lagt en side med "raad til firmaer i forbindelse med G20" op paa deres webside og firmaer byen over sender beskeder ud til alle ansatte om de planlagte protestmarcher, saa de kan undgaa at vaere hvor det sker.

Ogsaa her i verdensfirmaet har vi sendt en besked ud til vores ansatte og bedt dem lade bowlerhatten ligge hjemme paa onsdag og torsdag, men det aergrer mig at det skal vaere saadan. Nogen hader alt hvad der har med the City at goere, andre kan ikke forestille sig en verden der ikke er drevet af penge og saa er vi nogen der bare passer vores arbejde og indser at verden ikke er saa firkantet som alle de der hungrer efter "de gode gamle dage" gerne vil goere den.

Make love - not war!

7 kommentarer:

Nille sagde ...

Her i byen er vi jo vant til, at hverdagen bliver ændret - hver gang der er EU-topmøde. Men da Bush var her for nogle år siden måtte jeg arbejde hjemmefra - hele byen var lukket!
Det er lidt voldsomt, at det altid skal gå så galt synes jeg - det er i orden at sige sin mening - men på en pæn måde! Det andet er da ingen, der gider at tage seriøst og lytte på.

Men der venter Jer sikkert nogle spændende dage!

Tina - omme i London sagde ...

Det kan vaere der ikke sker en ting, men det modsatte er mere sandsynligt. Du har helt ret mht at blive lyttet til. Smadrede facader kommer man ingen steder med!

Anonym sagde ...

Hej Tina

Hanne fortæller mig at du muligvis kan være mig behjælpelig med at finde et hotel i London, der er godt og knap så dyrt.

Håber meget du kan hjælpe mig, da jeg synes det er lidt en jungle at finde rundt i.

Mange hilsner Trine

Anonym sagde ...

Viva La Revolución!

;-)

Anonym sagde ...

Jeg er glad for at jeg ikke bor et sted hvor der sker sådan noget. Jeg synes det er uhyggeligt og skræmmende når folk går amok på den måde som vi tidligere har set ved G20 mødet. Hvis det var her i nærheden, så ville jeg sikkert flygte ud af byen.

Anonym sagde ...

Gad vide, hvem der sådant helt ærligt, ønsker sig tilbage, til de såkaldte "gode gamle dage"
Der må være noget galt med "nogens" hukommelse.

Tina - omme i London sagde ...

Trine - jeg skal se hvad jeg kan goere. Jeg har lagt en besked paa din blog.

Irene - hear hear. :)

Jens - jeg tror nok det skal gaa.

Moar - der er noget galt med mange menneskers hukommelse.