01 januar 2009

Nytaarsoprydning

WOOHOOOO - vi er landet i 2009 og i dag startede nytaarsoprydningen. Den startede ved vaskemaskinen, som staar i vores "bryggers" (en del af garagen - derfor det paene og rene gulv...). Jeg ville lige saette en vask over og sorterede hurtigt toejet der skulle vaskes. Der var rigeligt, saa noget af det laa paa gulvet, ved siden af vasketoejskurven. Da jeg flyttede det fandt jeg denne lille faetter.

Jeg er heldigvis ikke bange for mus (men er saa tilstraekkeligt bange for baade rotter og edderkopper...) - og da slet ikke doede mus! Denne her maa have faaet gift, med mindre den er doed af alderdom eller havde foraedt sig i juledagene? Jeg var naesten helt trist da jeg smed den ned i bunden af haven og foelte naesten at jeg burde begrave den. Naah, jeg skulle videre i teksten, for der var et par ting jeg ville have gjort, foer jeg satte mig med strikketoejet.

Opvaskemaskinen blev toemt og fyldt igen, champagnepropperne smidt ud og snart var koekkenet atter praesentabelt. Jeg proever altid at goere en lille smule husarbejde med det samme jeg staar op, saa foeler jeg altid jeg har faaet noget ud af dagen og kan tillade mig at saette mig med computeren, strikketoejet eller maaske gaa paa en lille havesafari. I dag var ingen undtagelse. Vi tog en lang lunch om koekkenbordet og ordnede verdens situationen, saa UN kan godt pleje toemmermaend i fred i dag. Det er de sikkert glad for... :)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Uhhhh, mus, kan ikke klare dem, heller ikke som døde - det samme med rotter. Fatter ikke hvorfor, for de kan jo ikke gøre mig noget!! Derimod har jeg ikke det fjerneste mod edderkopper og slanger - men sådan er vi jo så forskellige. Synes nu du er modig, jeg var sprunget op i sofaen og havde ikke rørt mig af flækken før en eller anden havde fjernet dyret :-)) Og Godt Nytår i øvrigt :-)

Tina - omme i London sagde ...

LOL - havde det vaeret en rotte eller en edderkop havde jeg gjort det samme. Godt nytaar til dig ogsaa. :)