21 december 2008

Nissen er hjemme igen

Min tekst skal aabenbart ikke med, naar jeg blogger fra telefonen, saa jeg proever lige igen!

Turen i dag gik til Bedfordshire, hvor vi var inviteret til middag, saa vi kunne bytte gaver med to af mine yndlingsboern - og deres foraeldre. :) Der skal ingen detektiv til at regne ud hvilken nationalitet blandt andet bor i det hjem, hvis man studerer juletraeet en lille bitte smule.


Vi koerer altid den lange vej paa vejen ud, da det er helt umuligt at koere gennem London i dagtimerne, hvis man skal naa frem til en bestemt tid. Jeg vil skyde paa turen paa ca 50 miles (80km) vil tage minimum 3 timer, hvis vi skal gennem London, mens den kan klares paa halvanden time, naar man tager motorvejen og den laengere tur paa knap 70 miles (omkring 110km)!

Vi ankom til en stor og laekker julemiddag med det hele. Joesses, som vi smaeskede. Fyldt kyllingebryst med ovnstegte kartofler, rodfrugter og coleslaw. Min veninde og jeg har en aftale om at intet bliver saa skidt at det ikke kan ordnes over et glas roedvin, saa vi snuppede et enkelt glas, bare i tilfaelde af det skulle blive noedvendigt.

Dessert og kaffe blev fulgt af Quality Street og hjemmelavede havregrynskugler. UHMMM... de er min yndlings og jeg tror vitterligt det er mindst 10-15 aar siden jeg sidst har faaet dem. Ahemmm... der var ikke ret mange tilbage da jeg gik, men jeg spredte dem godt paa tallerkenen, saa det opdager de nok ikke - og boernene sladrer garanteret ikke. Det er ikke uden grund de er nogen af mine yndlingsboern. :)

Jeg var saa travlt optaget af at spise havregrynskugler at jeg slet ikke fik smagt paa brunkagerne. Det er godt nok foerste gang det har overgaaet mig!


Jeg sad laenge og beundrede den paene lysestage og undrede mig over at alle lysene ikke var braendt lige langt ned. Ahemmm... pludselig kom jeg i tanker om en lille detalje - er der ikke noget med at det er fjerde soendag i advent?

3 kommentarer:

Nille sagde ...

I Belgien (og Frankrig) regnes det altså for tendenser stringerende til nyfascisme at hænge flag på sit juletræ - de fatter det slet slet ikke ;-)

Men det er nok bare fordi deres flag slet ikke er pænt - det belgiske altså ;-)

Jeg har beordret havregrynskugler låst inde i banboksen, hvor familiens kronjuveler normalt ligger - ellers er der jo slet ingen tilbage til mig den 26. til morgenmad!!!

Conny sagde ...

Det ser meget dansk ud det juletræ. Du får rigtig taget forskud på julen, med alle dens lækkerier

Tina - omme i London sagde ...

HA HA HAAAAAA - Pernille, det taenker jeg ogsaa altid paa. Det er altsaa bare en sjov ide det med flagene, men det danske flag er saa smukt og julet at det gaar endda.
Conny - det er et halvdansk hjem, derfor flagene. Laekkerierne var lige praecis det: LAEKRE!