21 december 2008

Mere juleri

Saa er traet pyntet og lysene sat i lysholderne, parate til juleaften. Jeg blev saa glad da jeg fandt en aeske Asp Holmblad lys i stearinlyseskabet. Aesken er en af de ting der virkelig minder mig om en rigtig traditionel jul. De her maa vaere nogen mor og far havde med sidste aar da de var her i December.

Jeg fik en lys ide, da jeg skulle haenge julepynt op. Jeg fiskede en stak barbeque pinde frem fra koekkenskuffen, lagde to over kryds og bandt dem sammen med lidt hoer. Krydset blev haengt op i hvidt sytraad, saa bare et hul skulle laves i loftet, hvor jeg normalt saetter et arsenal af tegnestifter op. Nu danser engle og nisser om juletraeerne rundt omkring i hjoernerne, mens jeg foeler mig lidt genial.

Engle har jeg ogsaa paa juletraeet. Jeg er isaer vild med de her smaa fede og dunede englebasser med de fine kjoler. Jeg kan ikke komme i tanker om hvor jeg har dem fra, men de er uden tvivl koebt paa udsalg, lige som saa meget andet paa traeet.

Mine to hjemmestrikkede nisser traenger kraftigt til at faa lidt fyld i hovedet, men det bliver et projekt for naar de skal pakkes ned. De laegger sig nok ud over julen lige som vi andre. At de saa ikke kommer paa skrump i Januar er en helt anden sag. :)

Sidst, men ikke mindst, er julesaeben fundet frem. Jep, jeg har en helt speciel julesaebe, som har en snemand og snevejr inden i. NU er jeg helt sikker paa vi nok skal faa en hvid jul. :)

8 kommentarer:

Lene sagde ...

og smukt ser din opfindelse ovenikøbet ud. jeg har også mærker af tegnestifter overalt ;-)

Tina - omme i London sagde ...

Ideen kom faktisk af noed - jeg kunne ikke finde den store kasse med tegnestifter! Nu har jeg nogle faa smaa tegnestiftlignende soem i loftet og de faar lov at blive siddende fra aar til aar. :)

Anonym sagde ...

Ih så meget dejlig julepynt du har
:-) Vi to har samme slags lyseholdere :-)

Unknown sagde ...

Sej julesæbe :-)

Madame sagde ...

Sikke en masse smuk julepynt du har, Tina! Dine strikkede nisser er helt skønne - og æsken med lysene minder mig om min barndoms juleaftener :-)

Conny sagde ...

De er rigtig søde dine engle,vi har de samme stager,dem er der vist mange der har.Sotten en snemand må jeg ha,så jeg kan få en hvid Jul.

Marianne sagde ...

Hvor juler du fint Tina - og levende lys :-)

Tina - omme i London sagde ...

Altsaa folk tror jeg er fuldstaendig sindssyg, naar jeg fortaeller at vi har levende lys paa traeet, men hvis det kan lade sig goere i DK, saa kan det sgi da ogsaa her. UK er vel ikke mere brandfarlig, tvaert imod, skulle man synes, med al den regn vi faar. :)

Anyhow, nu er her julehyggeligt og jeg nyder at jeg endelig fik noget gjort ved sagen.