17 december 2008

Magiske juledrinks

I aftes havde jeg aftalt at moedes med nogle forhenvaerende kolleger til juledrinks. Der var en heftig debat om hvor vi skulle moedes og pludselig blev vores juledrinks til en middag. Det var saadan set ogsaa meget passende, da en er 7-maaneder gravid, to drikker slet ikke, en drikker naesten ikke og vi andre to - well, vi kan da altid snuppe en bid mad eller to.

Aftalen blev at vi skulle moedes i Canary Wharf og aflaegge the Gourmet Burger Kitchen et visit. Som sagt saa gjort og snart snakkede vi alle i munden paa hinanden og faktede og gestikulerede og grinede. En af selskabet havde BOGOF (buy one get one free) vouchers paa burgerne, saa det var en billig aften. Burgerne der er virkelig gode og nogle ordentlige basser! Kun et problem... de serverer hverken dessert eller kaffe! Oh well, vi snuppede en oel mere i stedet.

Det er rigtig laenge siden jeg har vaeret i Canary Wharf, efter at have arbejdet der i ni aar. Denne gang blev jeg noget overrasket da jeg lige ville smutte ned ad rulletrapperne ved Tesco's og saa var de der bare ikke! Oh well, der er da heldigvis andre trapper i complexet, men jeg maa indroemme jeg nok lige saa noget sjov ud i ansigtet.

Julepynten har de ikke aendret paa i Canary Wharf, det er den samme de har haft i aarevis og da vi gik hjem i aftes var lysene i Nissens ene rensdyr gaaet ud. Jeg havde lyst til at luske rundt i alle de underjordiske gange i timevis, men alle butikkerne var for laengst lukkede, saa jeg drog mod DLR stationen i stedet.

Det er to aar siden jeg arbejdede i omraadet og jeg havde helt glemt hvor stille der er om aftenen. I loebet af dagen, til gengaeld, er der bare PAKKET med folk. Jeg snuppede med the DLR til Lewisham og naaede lige praecis ikke mit tog. Jeg er blevet noget forkaelet af at arbejde tilbage i the City, hvor man bare skal have et tog for at komme hjem. Hjem kom jeg da og da jeg traadte ind ad doeren opdagede jeg at det meste af det vi havde bestilt paa Amazon var dukket op. FEDT, saa mangler vi bare modtage to ting, faa dem pakket ind og saa er vi godt koerende i fransk vask og strygning. Gad vide hvordan det gaar med pakken som Nissen er paa vej til Danmark med?

6 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er vi sandelig også spændt på.

Conny sagde ...

Flotte julebilleder. Vi må da håbe dine pakker ikke er blevet aflever til det posthus, der hade indbrud og alle julepakkerne var stjålet.

Anonym sagde ...

Mums - sådan en stor burger er simpelthen det bedste der findes. Jeg foretrækker naturligvis burgere uden kød, men de er altså lige så gode.

Skønt julepynt - det lyder som en rigtig hyggelig dag!

Tina - omme i London sagde ...

Mor - kassen skulle ankomme i morgen. :)
Conny - GULP, det haaber jeg sgi da ikke, saa bliver jeg altsaa knotten!
Jens - Tak, burgerrestauranten har faktisk en rigtig god vegetar menu. Jeg tror der var en 5-6 vegetariske burgere paa menuen og vi saa to af dem in action. Virkelig laekkert.

Anonym sagde ...

5-6 vegetarburgere? Åh, vildt! Jeg ville ønske at vi havde flere af den slags steder i København! Hvis jeg nogensinde kom sådan et sted, så ville jeg spise mindst to burgere! Okay, det er sikkert urealistisk ønsketænkning.

Tina - omme i London sagde ...

Jens - det skulle ikke undre mig om I snart faar Gourmet Burger Kitchen i Kbh ogsaa. De spreder sig her som wildfire, og det er bare saa godt.