10 december 2008

Er det et tegn paa sygdom eller en raskmelding?

I aften meldte jeg mig helt frivilligt til madlavningen og hvis jeg skal vaere helt aerlig, saa var det da lige foer jeg gik og hyggede mig lidt med det. Jeg er ellers ikke den store kok. Jeg kan sagtens lave mad, men jeg gider det bare ikke. Det tager en fandens tid og interesserer mig slet slet ikke. En del af problemet ligger nok i at jeg paa en eller anden mystifistisk vis har opdraget en kraesen familie, som bare slet ikke er modige, naar det kommer til at proeve noget nyt. Guderne maa vide hvordan det er gaaet til, for jeg kender ikke ret mange mennesker, som er saa alt aedende som mig.
Anyhow, jeg havde nogle svinekotelletter i fryseren og de kom paa panden i aften. Jeg kan ikke huske at have lagt maerke til det da jeg koebte dem, men de var fra Danmark og joesses, hvor var de bare gode! De svandt naesten slet ikke, da de kom paa panden og saa var de gode og saftige. De blev lagt i fad med tomat og majs og ind i vores nyligt rengjorte (jeg siger jo jeg er godt gift) ovn. :)
Som tilbehoer havde jeg kogt kartofler og saa lavede jeg rosenkaal a la Irene. Irene laerte mig engang at snitte rosenkaalene og stege dem i ground nut oil paa panden. Det smager fantastisk og er saa meget mere interessant en spise end de almindelige kogte kanonkugler. Tak for inspirationen Irene, de er en stor success hos ALLE!
Gad vide det er paa tide jeg gaar tilbage paa arbejde? Nej, jeg har faktisk laert en ting i livet og det er at man foerst skal gaa tilbage paa arbejde dagen efter man foeler sig parat, saa kommer man nemlig over sygdommen ordentligt!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Rist på panden i halvt nøddeolie og halvt olivenolie og husk finthakket hvidløg. Steg godt og vel til efter de finthakkede rosenkål begynder at brunes, de skal helst være lidt gyldne og lidt grønne ...

YUMMIE!

Tina - omme i London sagde ...

SLURP!

Conny sagde ...

Det lyder lækker det mad du har lavet.Jeg laver noget med rosenkål og selleri og nødder der svitses på en pande og drysser med persille.

Tina - omme i London sagde ...

Conny det lyder ogsaa rigtig laekkert. :)