09 november 2008

Ihhh - alle de penge vi har sparet...

Lige et par af vores super duper billige indkoeb i dag, som jeg bare er saa tilfreds med. Jeg har laenge set efter et par brune ankelstoevler. Jeg har kigget paa alt fra Doctor Martens til alskens andre maerker i prisklasser fra £30-£190, men har bare ikke fundet noget jeg foelte var helt rigtigt.





Billedet har jeg laant her fra.



Det har jeg nu. Vi gik et smut i TK Maxx, som er verdens stoerste rodebutik, men man kan altsaa faa nogle helt fantastiske tilbud derinde. Mine nye foedder (jeg kan allerede nu maerke jeg bliver helt vildt glad for dem; de er lige mig) er fra Pikolinos, som er et Spansk maerke. Jeg tror nok jeg har hoert om dem foer, men har en ide om at jeg maaske faar to maerker rodet sammen? Modellen hedder La Palma, saa jeg gaar ud fra de kommer med en gratis ferie oven i koebet? - Aah, ikke? Nej, hvor er de bare fede - og saa var de sat ned fra £120 til £40! Det er da en rabat man kan tage og foele paa.

Billedet har jeg laant her fra.

Vi havde flere forskellige ting paa listen i dag. Da vi var i DK for nyligt var en af vores kufferter gaaet i stykker. De andre haenger sammen endnu, men jeg er bekymret for lynlaasene paa dem. Tanken om at staa i lufthavnen med alt mit skrammel ud over det hele er ikke just min ide om en god start paa ferien...

I Debenhams havde de udsalg paa deres Tripp Superlite kufferter, da der kommer nye farver i butikken inden jul. Vi skal bare have nogle farver man kan faa oeje paa, saa vi slog til, da vi saa at kufferterne med de gamle farver var sat godt ned. Vi snuppede to 18.7 liters (haandbagage) og to 46 liters (checked in luggage) kufferter og sparede £60 paa originalprisen - paa HVER kuffert! Som fremgaar af navnet er kufferterne superlette. De store vejer 3.32 kg og de smaa 2.24 kg og det goer meget, naar man, som os, rejser hovedsageligt med Ryanair. Ryanair tillader max. 15kg for en tjekket ind kuffert og max 10kg for haandbagage, saa alle gram taeller.

Summarsumarum: til trods for vi maatte punge ud med £210 i det hele paa stoevler og kufferter, saa var det en besparing paa £320 i forhold til den oprindelige samlede pris af £530! Yep, man har lov at vaere heldig - SVINEheldig!

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg eeeeelsker TJ Maxx, som den hedder i USA. Du har helt ret, det r en rodebutik, men gud hvor kan man være heldig. Jeg har købt op til flere tasker, sko, solbriller og kjoler fra dyre mærker i den biks, men man skal være tålmodig.

Pikolinos er superlækre, Fernández går ikke i andet. Jeg har ledt og ledt efter støvler i år, men ikke fundet noget. Jeg skal da vist ud og kigge efter Pikolinos!

Anonym sagde ...

Sikken lækre støvler. Det må være en god følelse at gå den kommende vinter i møde med glade fødder.

Conny sagde ...

De ser rigtig gode ud de støvler,de må være rare at have op når traver gade op ned middags pausen.

Tina - omme i London sagde ...

LOL - jeg skulle lige til at tjekke, men butikken hedder altsaa TK Maxx her. Gad vide om det er forskellige bogstaver alt efter hvilket land? Jeg kan paa det kraftigste anbefale Pikolinos. De er saa laekre og er allerede yndlings, for de giver helt sikkert glade foedder. :)