19 oktober 2008

To af en slags

Jeg har laenge planlagt at faa begyndt paa at strikke stroemper igen - og endelig, paa vores Danmarkstur fik jeg startet paa et par. Jeg koebte et bundt selvstribende garn i Ulsnaescenteret (ror jeg nok det hedder) i Graasten og heldigvis havde den soede kone i butikken et moenster jeg lige kunne faa med. Det var 15 aar siden jeg sidst strikkede et par stroemper, saa jeg skulle lige huske hvordan man strikkede haelekilen.

I dag havde vi besoeg af David. Han var i godt humoer i dag og vi kan maerke han slapper mere og mere af hos os. Vi foeler efterhaanden der er ved at vaere ro paa ham igen, siden han har laert at stole paa at vi ikke vil flytte paa ham.
"After lunch, can we go for a drive?" spurgte David i dag. De sidste par gange han har vaeret her har Lloyd taget ham med ud og koere en tur og det elsker han bare, for han synes vores bil er rigtig smart og han kan godt lide at blive set i den. :) Desuden har han ikke selv en bil, saa det er ikke saa tit han kommer ud og koere. Nu er det slet ikke svaert at lokke Lloyd med til en koeretur, saa efter lunch forsvandt de to. Jeg kunne ikke forstaa de ikke var kommet hjem hen mod aften, men jeg havde saa travlt med at goere rent at jeg slet ikke havde tid at bekymre mig om dem. Det viste sig de var koert en tur til Brighton og begge to var bare skrupsultne! De to er bare saa gode sammen. Jeg elsker at de tager ud paa tur sammen - og det er da heller ikke saa ringe at faa en eftermiddag alene hjemme...


Nu har jeg faaet syet enderne vaek paa mine nye stroemper og jeg kan glaede mig til at snuppe dem paa mine kolde taer ved sengetid. Aaah, som har det vaeret en dejlig weekend. Jeg synes simpelthen jeg har naaet saa meget og samtidig har den vaeret rigtig afslappet. Nu vil jeg lige snuppe et par raekker mere paa det naeste par stroemper - og saa er det dybt godnat fra mig.

3 kommentarer:

Helle K. sagde ...

Jeg synes, at det med at strikke hæl, det er som at cykle, når først man har lært det, så kan det findes frem igen :)
Sikke en flot farve dine sokker har.

Conny sagde ...

Du har overhalet mig ind om , mine sokker er ikke færdig endnu,men hvor er dine blevet flotte

Tina - omme i London sagde ...

Tak tak - jeg er ogsaa glad for dem, men det naeste par jeg strikker paa er endnu federe!