17 september 2008

Dansktoppen

Lidt godt musik, goer alle mennesker glade paastaar Berlingske tidende (som jeg har laant billedet af...) og det kan jeg kun give dem ret i. Jeg laerte fra Capac at Dansktoppen fylder 40 aar i dag og jeg fik da naesten hjemve! Naar jeg taenker paa Danmark, saa taenker jeg paa dansktoppen - de kan da ikke adskille - i hvert fald i min hjerne, men vi er selvfoelgelig ogsaa lige gamle...


Da jeg var barn var det noget af det fedeste jeg vidste, naar dansktoppen tonede ud af mors transistorradio og jeg skraalede med saa godt som jeg kunne paa Daimis "Saa tog han skoene paa og begyndte at stemple" (ja, det synger jeg altsaa endnu, for saadan loed det i mine oerer), John Mogensen, Birthe Kjaer, Paul Reichardt, Dorthe Kollo, Bamses Venner, Gustav Winckler og mange andre.

3 kommentarer:

Unknown sagde ...

YES!!! Det er skoent med lidt dansktop engang imellem. Jeg holder spiecielt af "Her kommer mutter med kost og spand" naar jeg goer rent og ALT med Otto Brandenburg sluger jeg raat. Derfor er jeg ogsaa superglad for mit 17 CD box set KUN med dansk top sange! VIl du laane:)

Anonym sagde ...

For ikke at tale om Birgit Lystager med Smilende Sussi og Peter Belli........... Uhhh, gik lige i barndom igen med det indlæg :-))

Tina - omme i London sagde ...

Jeg vidste det ville bringe nogle minder frem. :)